۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85209095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان بر تکمیل پروژه سرای محله نایسر سنندج تاکید کرد

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان بر تسریع در تکمیل پروژه سرای محله نایسر سنندج تاکید کرد و گفت: این پروژه تا قبل از پایان سال عمرانی جاری باید به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی محله نایسر سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم در حال اجرا در نایسر، سرای محله (مرکز فرهنگی و هنری) است که احداث ساختمان آن به پایان رسیده و تجهیزات لازم در بخش هایی از آن هم نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری به اجرا درآمده است، اضافه کرد: این مرکز ظرفیت بسیار مطلوبی برای نایسر است و هرچه سریع تر باید مشکلات مربوط به انشعابات آن برطرف شود تا به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان بر تکمیل پروژه سرای محله نایسر سنندج تاکید کرد

استاندار کردستان با بیان اینکه ناحیه منفصل شهری نایسر دارای مشکلات و مسائل متعددی در بخش های مختلف خدمات شهری و ترافیکی است، بیان کرد: خدمات خوبی هم در حوزه آموزشی در این محله ارائه شده ولی با توجه به بالا بودن میزان جمعیت آن کافی نیست و باید توسعه یابد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه نیازها و ضرورت های حوزه های گوناگون این محله که دارای جمعیت چند هزار نفری است، احصا شده است، افزود: در حدود ۲ سال اخیر اقدامات مطلوبی به ویژه در حوزه خدمات شهری در این محله توسط شهرداری انجام شده است.

استاندار کردستان بر تکمیل پروژه سرای محله نایسر سنندج تاکید کرد

وی بیان کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری سنندج در این ۲ سال ۸۰ هزار مترمربع از معابر و خیابان های نایسر آسفالت شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد فضای ورزشی و زمین چمن مصنوعی شور و شوق خوبی را در بین جوانان و نوجوان این محله ایجاد کرده است، گفت: نایسر در مرکز تمرکز مدیریت شهری شهرستان سنندج و استان قرار دارد.

استاندار کردستان بر تکمیل پروژه سرای محله نایسر سنندج تاکید کرد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در بازدید استاندار از سرای محله نایسر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه سرای محله نایسر سنندج سال ۱۳۹۹ آغاز شد و هم اکنون به غیر از نصب انشعاب های آب و گاز و برق آن، نصب آسانسور و محوطه سازی آن باقی مانده است.

امیرحسین جمشیدی بیان کرد: اعتباری که برای اجرای این پروژه در قرارداد پیمانکار مصوب شد ۷۸ میلیارد ریال بود که ۶۸ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و به دلیل هزینه های انجام شده در حال حاضر میزان مطالبات پیمانکار این پروژه ۶۰ میلیارد ریال بوده و ۲۰ میلیارد ریال دیگر هم برای اتمام و بهره برداری از آن نیاز است.

وی ادامه داد: این مرکز چند منظوره است و با اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه هنری استان تفاهم نامه هایی برای تجهیز بخش کتابخانه و۲ سالن سینمایی آن تفاهم نامه هایی منعقد کرده ایم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به خرید انشعابات این مرکز در حال پیگیری است، گفت: مشکل آب و فاضلاب آن قابل حل است و بزودی انجام می شود و برای برق هم نیاز به ایجاد پست برق است که فرماندار وعده پیگیری آن را داده است.

لازم به ذکر است این مراکز اگرچه به صورت رسمی به بهره برداری نرسیده است اما بخش هایی از آن هم اکنون توسط حوزه هنری و نهادها کتابخانه ها تجهیز شده است اما به دلیل نبود آب و برق به صورت کامل قابل بهره برداری نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha