۶ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85212043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان خدابنده‌ای ۱۸۰ هزار تن گندم به سیلوها تحویل دادند

زنجان - ایرنا - فرماندار خدابنده گفت: کشاورزان خدابنده تاکنون ۱۸۰ هزار تن گندم به سیلوهای این شهرستان تحویل داده‌اند و پیش بینی می‌شود حجم خرید تا چند روز آینده به ۱۹۰ هزار تن برسد.

جواد تاراسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه در سال زراعی جاری ۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های خدابنده به کشت گندم دیم اختصاص یافت که نقش موثری در تامین نیاز استان زنجان به این محصول ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کشت دیم، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کشت آبی نیز به شهرستان خدابنده اختصاص دارد و کل سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۱۸ هزار هکتار است.

این مسوول ادامه داد: ضریب نفوذ آبیاری تحت فشار در این شهرستان در راستای مدرن سازی کشاورزی به ۸۵ درصد رسیده است و این شهرستان در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

فرماندار خدابنده به افتتاح ۶ پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: این پروژه ها با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومانی به مرحله بهره برداری می رسد.

تاراسی به موضوع پروژه تعریض راه سلطانیه به قیدار نیز اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه این پروژه به مرحله بهره برداری نرسیده است.

شهرستان خدابنده در جنوب استان زنجان واقع شده و با بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان با پنج بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، ۱۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان خدابنده یک ششم اراضی دیم و آبی استان زنجان را در خود جای داده است.

خدابنده قطب مهم کشاورزی استان زنجان محسوب می شود و کانون اصلی تولید محصولات راهبردی همچون گندم، سیب زمینی و حبوبات در این استان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha