خسارت سیل به کالپوش میامی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد

شاهرود - ایرنا - معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان به وقوع سیلاب طی چند روز پیش در بخش کالپوش میامی اشاره و بیان‌کرد: خسارت سیل در شرق استان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی پنجشنبه شب به رسانه‌ها گفت: این خسارت در بخش‌های زیرساختی، کشاورزی، دامداری روستایی، آب و فاضلاب و واحدهای مسکونی وارد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارات مربوط به بخش کشاورزی و دامداری‌ها با ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: خسارت بخش جاده‌های بین روستایی و ابنیه یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، مدارس ۵۵ میلیارد ریال، آب و فاضلاب ۷۲ میلیارد ریال، منابع طبیعی ۲۵۰ میلیارد ریال و شهر رضوان از توابع بخش کالپوش ۲۵۰ میلیارد ریال و ۴۳ میلیارد ریال به سایر بخش‌ها برآورد شده است.

حمیدی با اشاره به اینکه ۴۵۰ واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب باید تعمیر شوند، اظهار کرد: ۷۶ واحد تخریب شده نیز نیاز به بازسازی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه بر اثر سیلاب شبکه آبرسانی هفت روستای این بخش با مشکل روبرو شد، افزود: تاکنون مشکل آب در پنج روستا رفع شده است و ۲ روستای دیگر هم به زودی برطرف می‌شود.

به گفته وی، آبرسانی با تانکر برای این ۲ روستا در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سه مدرسه در کالپوش به علت جاری شدن سیلاب آسیب دیده‌اند، ابراز کرد: کار پاکسازی ۲ مدرسه تاکنون انجام شده است تا روز شنبه دانش آموزان به سر کلاس‌ها بازگردند.

حمیدی با اشاره به اینکه کار پاکسازی آثار سیل از روستاها پایان یافته است، اظهار کرد: شهرداری شاهرود معین پاکسازی آثار سیل از شهر رضوان است و این عملیات ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه بانوی مفقود شده در سیلاب کالپوش هنوز پیدا نشده است، افزود: عملیات جست‌وجو فردا با روشن شدن هوا ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سیل بامداد ۱۷ آبان ماه به ۱۹ روستای شهرستان میامی در شرق استان سمنان خساراتی وارد کرد و یک خانم ۴۰ ساله نیز مفقود شده است.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha