سفر رئیس جمهور به کردستان برای اقشار مختلف جامعه دستاورد داشت

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به استان کردستان، برای دهک های بالا، متوسط و پایین جامعه دستاوردهای ارزشمندی داشت.

شیوا قاسمی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سفر رئیس دولت به هر استانی مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: سومین سفر دکتر رئیسی به کردستان که ۱۱ و ۱۲ آبان امسال انجام شد متفاوت از ۲ سفر قبلی رئیس دولت به استان بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ سفر قبلی دکتر رئیسی به استان که سال گذشته انجام شد هم دستاوردهای ارزشمندی به دنبال داشت، اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این دولت اجرای طرح انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج و بهبود وضعیت آب آشامیدنی مردم این شهر بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سومین سفر رئیس جمهور به استان از این جهت متفاوت بود که چند دستاورد کلیدی و تاثیرگذار هم چون افتتاح طرح راه آهن همدان- سنندج، فرودگاه سقز، پایاب سد گاران، بازگشایی بازارچه های مرزی و کلنگ زنی مسکن ملی داشت.

قاسمی پور بیان کرد: اگر چه عده‌ای معتقدند دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کردستان فقط مختص قشر مرفه جامعه بوده و مثال بارز آنها هم فرودگاه سقز که تهیه بلیط آن شاید برای دهک های پایین سخت باشد، است؛ اما اجرای طرح راه آهن، بازارچه‌های مرزی و آبی کردن اراضی دیم پایاب سد گاران و کلنگ زنی مسکن ملی دیگر اقشار را هم در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بتدریج مردم بیشتر ثمره و نتیجه مصوبات اجرا شده سفر رئیس جمهور را احساس خواهند کرد، گفت: مردم با حضور و استقبالشان میزان شادی و نشاط خود را از اجرای طرح های تاثیرگذار دولت سیزدهم در استان به خوبی نشان دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می طلبد اهالی رسانه هم بازتاب مطلوبی از اقدامات انجام شده داشته باشند و مردم را بیشتر در جریان فعالیت های در حال اجرا قرار دهند و همواره پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور باشند.

قاسمی پور اظهار کرد: استقبال مردم از سفر با قطار که قیمت بلیط آن ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است بتدریج موجب افزایش تعداد روزهای رفت و برگشت این وسیله حمل و نقل عمومی خواهد شد و خوشبختانه تاکنون هم شاهد استقبال زیادی از سوی شهروندان برای استفاده از آن هستیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های دولت ادامه طرح راه آهن قطار سنندج به باشماق است که اجرایی شدن این پروژه تاثیرزیادی در وضعیت اقتصادی استان خواهد داشت.

رئیس جمهور ۱۱ و ۱۲ آبان به کردستان سفر کرد که حاصل آن ۱۴۰ هزار میلیارد ریال مصوبه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha