معاون شهردار: ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده قطعی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره قبلی تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌ بود، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی ما غیر فعال و فرسوده قطعی است و کیفیت ناوگان هم فرسودگی ۸۰ درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، محسن هرمزی روز سه‌شنبه در گفت وگویی با تاکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، افزود: در سال جاری قرارداد بازسازی سه هزار دستگاه و تولید یک هزار دستگاه داخلی داریم. مضاف بر آن برای واردات اتوبوس برقی که نگاه ویژه شهردار تهران و وزیر صمت به برقی سازی است، قراردادهای تامین اتوبوس‌های برقی را نیز دنبال می‌کنیم.

هرمزی با ابراز امیدواری به اینکه تا شب عید تعدادی از این اتوبوس‌های برقی وارد مدار شوند، به امضای قرارداد واردات ۲ هزار اتوبوس برقی اشاره کرد و گفت: حل مسائل زیرساختی برقی‌ سازی پایتخت با کمک دولت در حال تکمیل است. در حوزه قراردادی هم شهرداری تهران در حال پیگیری است. این موضوع در سفر شهردار به چین نهایی شد. طبق قراردادهای سفر اخیر تیم مدیریت شهری به چین، بزودی یک هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به پایتخت اضافه خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای جدید با باتری کار می کنند و زیرساخت آن در حال تکمیل است، گفت: دنیا به سمت برقی سازی حرکت می‌کند و ما باید به سمت آنچه به نفع مردم است و آلودگی هوا را حل می کند حرکت کنیم. در این دوره تقریبا تا به امروز مجموعا ۶ هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی بازسازی شده است و در سال جاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه نوسازی شده است.

وی گفت: تعدادی از تاکسی‌ها در سرویس مردم نیستند و در صدد تعیین تکلیفشان هستیم. لذا تا شش ماه آینده به برقی سازی ناوگان و بازگردانی سرویس‌ها به خطوط اقدام می‌کنیم. باید برقی سازی را به حوزه زندگی شخصی منتقل کنیم. بار اصلی حمل‌ونقل عمومی را در تهران تاکسی و اتوبوس بر دوش دارد.

معاون شهردار تهران: ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی، فرسوده قطعی است

معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تامین واگن های مورد نیاز مترو با بیان اینکه ما تاییدیه قطار ملی را گرفته ایم، گفت: اتفاق مهمی که می‌افتد ساخت ۸۵ درصد واگن‌ها در داخل کشور است که ساخت ۱۱۳ دستگاه آن را دولت محترم قبول کرده است.

هرمزی افزود: تفاهم ساخت ۲۵۹ واگن هم امضا شده که در مجموع با تعداد واگنی که از چین وارد می‌شود این عدد به یک هزار و ۱۶۳ دستگاه واگن خواهد رسید که برابر تعدادی است که در طول این ۲۵ سال به شهر اضافه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری موضوع حمل‌ونقل را مهمترین مشکل مردم تهران دانست و اظهار داشت: در تهران با دو موضوع آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستیم. برنامه و مصوبات شورای ششم و مدیریت ششم با نگاه ویژه به حمل و نقل است و در بودجه امسال ۲۸ هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل اختصاص داده شده است. در طی سالیان اخیر نوسازی ناوگان مورد اهمیت نبود امر مهمی که در تمام حوزه ها باعث مشکلات عدیده شد لذا شورای ششم این نگاه ویژه را به خرج داد.

وی ادامه داد: این ۲۸ همت رقمی بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری را به خود اختصاص می دهد اما آنچه اتفاق افتاده است رقمی دو برابر این عدد است.

هرمزی با بیان اینکه عقب ماندگی‌مان در حوزه حمل و نقل تنها مربوط به سخت افزار نبوده و به نرم افزار هم مربوط می‌شد، خاطرنشان کرد: ما در سه حوزه برای خود تکلیف ایجاد کرده ایم برای مثال در حوزه مترو روزی که مدیریت شهری را برعهده گرفتیم ۱۳۹ ایستگاه مترو فعال داشتیم. خط ۶ و ۷ متر تهران افتتاح نشده بود. ما در سال گذشته و جاری خط ۶ را به سرانجام رساندیم. خط ۷ را هم امسال تکمیل خواهیم کرد و با این اتفاق روزانه ۶۰ هزار مسافر بیشتر را جا به جا می‌کنیم.

معاون شهردار تهران گفت: به این ترتیب منطقه کم برخوردار شمال غرب تهران را وارد مدار کردیم. یا در دوره‌های قبلی خط ۶ مترو به صورت جزیره‌ای افتتاح شده بود و ما به افتتاح ایستگاه‌های میانی آن پرداختیم. امروز طبق آمار یک هزار و ۱۶۷ دستگاه واگن قطار مترو داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قدم اول این بود که با کمک دولت موضوع واگن را تعیین تکلیف کنیم که سر فاصله‌ها رعایت بشود. بنابراین ۷۹۱ دستگاه را از طریق منابع اعتباری با شرکای چینی پیش می‌بریم. میانگین سر فاصله کنونی ما هفت دقیقه است و با این اتفاق به چهار دقیقه می‌رسد و استاندارد جهانی چیزی بین سه تا چهار دقیقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha