۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85359345
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای گروه‌های موسیقی «آوانا و افسون» در ملایر

همدان- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: همزمان با آغاز دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه»، گروه‌های موسیقی «آوانا و افسون» و «خوشه کوبان تاک» توسط مهدی خاکساری در ملایر برای شهروندان می‌نوازند.

«فرشاد کشاورزیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» گروه موسیقی آوانا امشب /شنبه/ ساعت ۲۰ و گروه موسیقی افسون نیز در همین روز در محل مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد ملایر اجرا دارند.

وی افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی با موضوع «پیوند شعر و موسیقی» با حضور «فرشته جوادی» امروز ساعت ۱۶ و دومین کارگاه آموزشی با موضوع «بنیان‌های نظری موسیقی ایرانی» با حضور «سیدشبیر میرسنجری» ساعت ۱۸ در محل مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» با تمرکز بر اجرای گروه‌نوازی هنرمندان استان همدان به مدت هفت شب در ۱۰ شهرستان استان به صورت کنسرت اجرا می‌شود، بیان کرد: اجرای ۵۰ اثر در دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه از ۲۹ دی تا پنجم بهمن در ۱۰ شهر استان به صورت کنسرت آغاز شده است.

کشاورزیان ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان استان همدان و به منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد بستری مناسب برای معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان به صورت همایشی و غیررقابتی و با شعار «احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان» طراحی شده است.

وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، افزایش سطح آگاهی در حوزه شعر، ادب و موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی کار هنرمندان حرفه‌ای را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و اظهار داشت: «رضا قدسی» نماینده انجمن موسیقی استان در شهرستان ملایر است که در برگزاری جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه تلاش بسیاری انجام داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به حضور دکتر «محمدرضا شفیعی‌کدکنی» یکی از پژوهشگران و اساتید برجسته حوزه شعر و ادب در جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» افزود: کارگاه‌های آموزشی در حوزه موسیقی و ارتباط آن با شعر و ادبیات با حضور استاتید برجسته برگزار می‌شود.

کشاورزیان همچنین به اجرای کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی «کیوان ساکت» و خوانندگی «وحید تاج» روز جمعه ۲۲ دی‌ در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد ملایر اشاره و بیان کرد: این برنامه با استقبال مردم بسیار خوب هنردوست ملایر مواجه شد.

وی یادآور شد: برنامه‌های متنوعی دیگری نیز در نقاط استان همدان برگزار می‌شود که برپایی نمایشگاه تخصصی ساز در مرکز همدان با مجموعه‌ای از سازهای تخصصی دست‌ساز هنرمندان از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر جایگاه و ظرفیت این شهرستان را حوزه فرهنگ و هنر و موسیقی سنتی ویژه دانست و گفت: حدود ۱۵۰ کارگاه سازگری که به تولید سازهای دستی می‌پردازند، زیر نظر اداره میراث فرهنگی ملایر در سطح این شهرستان فعال است.

کشاورزیان ادامه داد: در حال حاضر چهار آموزشگاه آزاد موسیقی ایران مهر، آوای هنر، آوانا و همراز در سطح شهرستان ملایر فعال است که از این میان گروه موسیقی همراز به سرپرستی «رضا قدسی»، قوی‌ترین گروه موسیقی استان همدان به شمار می‌رود و به تازگی در کشور ترکیه و تهران اجراهای زنده‌ داشته است.

وی با بیان اینکه در چهار رشته ادبی، فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی انجمن‌های شاخصی در این شهرستان داریم، بیان کرد: رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نگاه عادلانه و برگزاری برنامه‌های راهبردی برای ارتقاء حوزه فرهنگ و هنر است و تلاش می‌کنیم همه رشته‌های زیرمجموعه این اداره را به طور موازی پیش ببریم.

به گزارش ایرنا؛ دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» از عصر روز جمعه ۲۹ دی با حضور هنرمندان در آرامگاه باباطاهر آغاز شد و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha