۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85394955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز ماراتن نامزدهای انتخاباتی دشت ورامین برای تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی

ورامین - ایرنا - با وارد شدن به بامداد روز پنجشنبه، سوم اسفند، سوت آغاز ماراتن نامزدهای انتخاباتی دشت ورامین برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی با راه اندازی ستادهای تبلیغاتی به صدا در آمد و طرفداران ۵۹ نامزد حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نامزدهای انتخاباتی حوزه ورامین، پیشوا و قرچک، فعالیت تبلیغاتی خود را با افتتاح ستادهای تبلیغاتی خود در این سه شهر آغاز کردند تا وارد رقابتی نفس گیر برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه شوند.

نامزدهای انتخاباتی، فعالیت رسمی خود را از مرکز حوزه انتخابیه در شهرستان ورامین شروع کردند و دو رقیب جدی این دوره از انتخابات، در میدان امام حسین(ع) و روبروی یکدیگر ستادهای تبلیغاتی خود را با به خط کردن نیروهای ستاد و تعداد زیادی بالابر برای نصب بنر و اقلام تبلیغاتی راه اندازی کردند.

در میدان امام خمینی(ره) و خیابان‌های شهدا و ۱۵ خرداد این شهر نیز تعدادی از نامزدهای انتخاباتی با هیاهوی کمتری فعالیت ستادهای خود را آغاز کردند.

قرچک که پس از ورامین، با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت جنوب‌شرق تهران محسوب می‌شود نیز شاهد فعالیت تعدادی از ستادهای تبلیغاتی بود و به دلیل وضعیت مرکز این شهرستان که در حاشیه خیابان اصلی گسترش یافته، این نامزدهای انتخاباتی تلاش کردند تا در حاشیه خیابان اصلی و خیابان‌های محمدآباد و ولی‌آباد که مرکز شهرستان محسوب می‌شوند، ستادهای خود را تشکیل دهند.

آغاز ماراتن نامزدهای انتخاباتی دشت ورامین برای تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی

در شهرستان پیشوا نیز ستادهای تبلیغاتی در میدان شهید چمران و میدان امام (ره) بیشتر به چشم می‌خورد تا نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شب اول و در نخستین ساعات رسمی، گام اول را محکم بردارند.

در نخستین شب تبلیغات فعالیت طرفداران نامزدها بیشتر حول تشکیل ستادهای تبلیغاتی معطوف شده و تعداد اندکی از طرفداران اقدام به نصب پوستر در سطح این سه شهرستان کردند.

با وجود آن که بیش از یکصد جایگاه از سوی شهرداری‌های ورامین، پیشوا و قرچک برای نصب اقلام تبلیغاتی در نظر گرفته شده، ولی باز هم تعدادی از طرفداران نامزدهای انتخاباتی این اقلام را بر دیوارها و تیرهای برق نصب کردند.

آن چه در شب اول تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هر چیز دیگر خودنمایی می کرد، به خط شدن ده‌ها خودروی بالابر و شرکت‌های نصب داربست در مناطق مختلف شهر بود تا طرفداران نامزدها بتوانند با استفاده از این وسایل، اقلام تبلیغاتی خود را در بهترین مکان نصب کنند.

فرماندار شهرستان قرچک در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: زمان قانونی تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه سوم اسفند به مدت هفت روز و هشت ساعت آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند اخذ رأی ادامه دارد.

حسین فخاری افزود: برای ایجاد ستاد انتخابات توسط نامزدها (ستاد اصلی و فرعی)، لازم است تا از ستاد انتخابات مجوز فعالیت دریافت شود و نصب بنر تنها در فضای داخلی و جلوی در ستاد به ابعاد فضای ستاد مجاز است و خارج از ستاد تبلیغاتی حداکثر اندازه اقلام تبلیغاتی ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر است.

وی یادآور شد: باتوجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، شهرداری قرچک در ۴۴ نقطه پرتردد شهر اقدام به نصب جایگاه‌های متحدالشکل تبلیغاتی کرده تا نامزدها و طرفداران آنان بتوانند اقلام تبلیغاتی خود را بر روی این جایگاه‌ها نصب کنند.

رئیس هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان قرچک گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، در روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک نیز نیز مکان‌هایی برای نصب تبلیغات آماده شده که از نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان درخواست می‌شود پوسترها و اقلام انتخاباتی خود را فقط بر روی این جایگاه‌ها نصب کنند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشو و قرچک نیز با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های پنجگانه امحا در حوزه انتخابیه گفت: با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، کمیته‌های امحا در شهرهای ورامین، جوادآباد، قرچک، پیشوا و جلیل آباد فعالیت رسمی خود را برای مقابله با تبلیغات غیرمجاز آغاز کردند.

سیدمحمد زاهدی اظهار داشت: جلسات مشترک متعددی بین مسئولان کمیته امحا ستاد انتخابات حوزه انتخابیه برگزار شده تا در برخورد با تخلفات انتخاباتی وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات موظفند تا ستادهای اصلی، فرعی و بانوان و مسئولان این ستادهای تبلیغاتی را به مرکز حوزه انتخابیه معرفی کنند تا فعالیت‌های تبلیغاتی در چارچوب قانون و زیر نظر ستاد انتخابات انجام گردد.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha