نامزد انتخابات مجلس در مشهد ساماندهی وضعیت بانکی کشور را از اهداف خود دانست + فیلم

مشهد - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس در مشهد گفت: یکی از مسایلی که باید در کشور ما به ساماندهی آن همت گماشت وضعیت بانکی کشور است که در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس به این مساله ورود خواهم کرد.

سید جلیل رضوی روز چهارشنبه با حضور در مرکز خراسان رضوی خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: به طور مثال اوراقی با نرخ سود ۳۰ درصد در سطح جامعه و بانک ها توزیع شده است، این کار از آن جهت که در پایان سال موجب جمع آوری نقدینگی می‌شود تا بازار را به هم نریزد خوب است اما از آن جهت که موجب انسداد منابع مالی در بانک‌ها و عدم ارزش افزوده می شود تورم زا و رکودزاست.

وی ادامه داد:چنانچه تولید کننده بخواهد از وام استفاده کند برای خود هفت درصد به عنوان سود تولید در نظر می‌گیرد و ۳۰ درصد هم باید سود بدهد و حدود ۱۳ درصد هم بیمه و مالیات و هزینه‌های دیگر دارد بنابر این اخذ وام برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

نامزد انتخابات مجلس در مشهد گفت: موضوع دیگر، آبهای آلوده جاری در کشف رود مشهد است که با وجود بودجه های اختصاص یافته به آن، شاید یکی از عوامل رشد صعودی سرطان همین آلودگی ها و آب و هوای ناسالم باشد.

رضوی افزود: برنامه برای پایان دادن به این وضعیت کشف رود وجود داشته است و شاید می شد برای آن تصفیه خانه احداث کرد یا آبهای آلوده را به وسیله لوله کشی از شهر دور کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha