استاندار تهران: قیام ضداستبدادی ۱۵ خرداد مبدا پیروزی انقلاب اسلامی بود

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: امام از سال‌۱۳۴۲ مبارزه با ظلم و ستم طاغوت را آغاز کرد و با تکیه بر خداوند متعال و به پشتوانه مردم، انقلاب شکوهمند اسلامی را بنیان گذارد و در این پیروزی و مبارزه نمی‌توان نقش قیام تاریخی و ضد استبدادی ۱۵ خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی را نادیده گرفت.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: سی و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را در حالی برگزار می‌کنیم که داغدار شهدای عزیز، صبور، مردمی و خدمتگزار هستیم، یاد شهید جمهور و همراهانشان را گرامی می‌داریم و به روح این عزیزان درود می‌فرستیم.

غم از دست دادن حضرت امام(ره) هنوز تازه و جانگداز است

فخاری ادامه داد: ۱۴ خرداد یادآور رحلت امام امت و آن پیر فرزانه و غمی سنگین و دردناک است و در این روز، ملت بزرگ و ولایتمدار ایران، رهبر آزاده و امام خود را از دست دادند.

استاندار تهران بیان کرد: هرچند ۳۵ سال از کوچ آن مرد بزرگ و الهی می‌گذرد، اما غم از دست دادن آن مقتدای عزیز هنوز تازه و هجرانش جانگداز است.

نقش قیام ضد استبدادی ۱۵ خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی را نمی‌توان نادیده گرفت

فخاری افزود: امام امت از سال‌ها پیش و همزمان با ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مبارزه با ظلم و ستم طاغوت را آغاز کرد و با تکیه بر خداوند متعال و به پشتوانه مردم، انقلاب شکوهمند اسلامی را بنیان گذارد و در این پیروزی و مبارزه نمی‌توان نقش قیام تاریخی و ضد استبدادی ۱۵ خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی را نادیده گرفت، مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به ویژه در مناطقی مانند تهران، ورامین و پیشوا با تأسی از فرهنگ عاشورای حسینی (ع) در حمایت از ولایت و مرجعیت به میدان آمدند و اکنون نیز از فرامین داهیانه مقام معظم رهبری تبعیت می‌کنند و همچنان به مبارزه با استکبار جهانی ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اکنون در سی و پنجمین سالگرد از عروج ملکوتی حضرت امام‌خمینی (ره) و شصت و یکمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین ۱۵ خرداد را گرامی می‌داریم و بر روح آن عزیزان درود فرستاده و با آن امام عزیز و شهدا عهد می‌بندیم، در تداوم راه نورانی و پر عزت آن عزیزان لحظه‌ای تردید نکنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha