نماینده مجلس: گرمسار به عنوان قطب صنعت نیازمند توجه برای سرمایه‌گذاری است

سمنان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرمسار قطب صنعتی استان سمنان محسوب می‌شود و برای رونق سرمایه‌گذاری نیازمند توجه لازم است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر عربی عصر یکشنبه در نشست تبیینی فعالان اقتصادی غرب استان سمنان گفت: گرمسار قطب صنعتی است، اما یک ساختمان اداری متناسب با این مجموعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمترین توجه به صندوق سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها شده است، افزود: تعاونی‌ها به عنوان یک سرمایه گذاری در استان باید به صورت جدی حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه یک شهرک صنعتی چندین سال است که بین استان سمنان و تهران قرار دارد و امروز فعالان این شهرک برای دریافت سوخت دچار مشکل هستند، ادامه داد: مشکل اصلی صنعت گرمسار قطع برق نیست، بلکه فقدان اجرای عدالت و نبود شفافیت است.

عربی تاکید کرد: در قطب صنعت استان سمنان گرمسار ۱۸ ساعت خاموشی اعمال می‌شود ولی در منطقه ای دیگر هشت ساعت؛ این بی عدالتی است. باید به گونه ای صنایع را حمایت کرد که سرمایه گذاران به تزریق نقدینگی علاقه‌مند شوند.

به گفته وی، مشکل آب در این شهرستان به یک چالش جدی تبدیل شده است، مگر می شود آب رودخانه برای ویلاسازی و گُل‌کاری مصرف شود، ولی صنایع گرمسار آب نداشته باشند.

حمایت همه‌جانبه از متقاضیان سرمایه‌گذاری

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: در صورت حضور متقاضیان و همچنین استعدادیابی و نیازسنجی ظرفیت فروش محصولات صنعتی در گرمسار، آمادگی وجود دارد تا با واگذاری زمین و همکاری و مساعدت با دستگاه های اجرایی متولی امر، بازارچه صنعتی شهرستان در این منطقه راه اندازی شود.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: امروز با حضور در شهرستان گرمسار، برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی، اقدامات مطلوب و مصوبات خوبی به تصویب رسید که نویدبخش رشد و شکوفایی بیش از پیش برای این شهرستان است.

وی بیان کرد: دومین پارک اقتصاد دیجیتال کشور در استان سمنان راه اندازی شده است، در راستای کسب و کارهای نوین، شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال، تسهیلات ویژه ای دارند و به متقاضیان از جمله افراد متقاضی در گرمسار این وام پرداخت می شود.

به گفته وی، با رویکرد شخص شهید جمهور، آیت الله دکتر رئیسی(ره) به بحث شهرک های صنعتی، رونق تولید و ارتقاء صنعت، در استان سمنان برای تامین زمین برای سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، تامین زیرساخت و همچنین تامین آب اقدامات ارزنده و ماندگاری صورت گرفت.

استاندار سمنان یادآور شد: حمایت از شرکت های تعاونی از دیگر اولویت ها و برنامه های اساسی استان است که در این بخش آمادگی برای پرداخت تسهیلات به منظور تحقق شعار سال و مشارکت مردم در امر تولید وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha