کهگیلویه وبویراحمد ۳۵ هزار رای اولی در انتخابات ریاست جمهوری دارد

یاسوج- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۳ هزار هم استانی واجد شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ، ۳۵ هزار نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.

سید جواد هاشمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: استان دارای ۲۲ حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالای مردم است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: ائمه جمعه سراسر استان به ویژه امام جمعه مرکز استان در هفته‌های اخیر به اهمیت حضور مردم در انتخابات برای بالا بردن مشارکت و موضوع شاخصه‌های نامزدهای اصلح پرداختند که جای تشکر دارد.

هاشمی تصریح کرد: انسجام مردم و مسئولان زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی باشکوه خواهد بود. مشکلات انتخابات گذشته احصاء شده است و فرمانداران باید آن ها را رفع کنند زیرا مواردی که در گذشته بوده نباید موجب نگرانی مردم باشد.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده است.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در برخی شهرهای استان، افزود: بخش اول، به دلیل بروز مشکل در پسورد و رمزی بود که شورای نگهبان داده بود و این مربوط به کل کشور بود و رفع اشکال شد.

وی تاکید کرد: بخش دوم مربوط به چند نفر از کاربران بود که سر صندوق حاضر نشدند و جابه جا شدند، هم اینک از کارمندان دولت استفاده شده تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha