مسوولان و مدیران قشم رای خود را به صندوق انداختند+ فیلم

قشم - ایرنا - مسوولان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس پیش از ظهر جمعه با حضور در مسجد النبی(ص) و شعبه ۱۴ حوزه انتخابیه این شهرستان مرزی رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه، فرماندار، شهردار، فرمانده انتظامی، رییس دادگستری، دادستان، مدیران سازمان منطقه آزاد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم به طور همزمان با حضور در مسجدالنبی(ص) بزرگترین مسجد شهر قشم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و به نامزدهای مورد نظر خود رای دادند.

امام جمعه قشم پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امروز رای دادن مردم و شرکت آنان در پای صندوق های رای مصداق یک جهاد است که شرکت در این حماسه سیاسی دشمنان را از توطئه علیه کشورمان مایوس می کند و آنها قدرت ملی، همبستگی و همدلی ملت ایران را مشاهده می کنند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: همانطوری که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است و برای اثبات صحت و صداقت جمهوری اسلامی حضور مردم امری لازم و ضروری است؛ امیدواریم که مردم به نیابت از شهدای عزیز به ویژه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات شرکت کنند و آن کسی که به آن رسیده اند و حجت شرعی دارند به آن رای دهند.

وی توضیح داد: آنچه که امروز در این انتخابات مهم است حضور مردم است که همدلی، همبستگی و اقتدار نظام اسلامی را بالا خواهد برد از این رو از همه مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس دعوت می کنیم که در این عبادت سیاسی در روز عید جمعه شرکت کنند.

فرماندار شهرستان قشم نیز حضور گسترده اقشار مختلف مردان، زنان و جوانان جزیره قشم را در پای صندوق های رای را یکی از باشکوه ترین صحنه های مشارکت حداکثری قشموندان در این جزیره خواند و اظهار کرد: این حضور به خوبی وجود وحدت و یکدلی بین شیعه و سنی و دستگاه های مختلف حاکمیتی را در این جزیره اثبات کرد.

محمد محمدحسینی اهمیت حضور گسترده مردم این شهرستان مرزی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راهبردی ترین مشارکت سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی قرار داد و گفت: مردم این شهرستان همواره پشتیبان نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده اند، حضور درخشانی در صحنه های مهم سیاسی همچون انتخابات داشته اند و این بار نیز حضور گسترده ای در پای صندوق های رای خواهند داشت.

وی وجود صف های طولانی در شعبه های اخذ رای در شهرستان قشم را بسیار چشمگیر خواند و تصریح کرد: از چندین شعبه اخذ رای که امروز صبح به اتفاق امام جمعه بازدید کرده ایم حضور مردم در پای صندوق های رای غرور آفرین بود.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سایر نقاط کشور امروز(جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳) در ۱۰۲ شعبه اخذ رای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، آغاز شد.

۱۰۲ شعبه رای گیری در قالب ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار شامل ۷۰ شعبه در بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا این شهرستان مرزی آماده رای گیری است.

همچنین برای تسهیل مشارکت مردم ۴۰ شعبه رای گیری در مناطق شهری و ۶۲ شعبه رای گیری در مناطق روستایی این جزیره فعالیت می کنند.

برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مرزی قشم یکهزار و ۱۳۲ نفر با فرمانداری شهرستان قشم همکاری می کنند.

روند رای گیری در این شهرستان تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رای گیری وجود خواهد داشت.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارایه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات یادشده شرکت کنند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارایه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

بر این اساس سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و مصطفی پور محمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha