۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85536109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فداییان علی اصغر (ع)

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85536109
فداییان علی اصغر (ع)

بجنورد- ایرنا- اولین جمعه ماه محرم، برای همه حال و هوای غریبی دارد به خصوص برای مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند و برای همدردی با حضرت رباب (س) و شیرخواره شش ماهه ایشان، نوزاد خود را به محافل عزاداری حسینی آورده اند.

به گزارش ایرنا، ساعت هشت صبح است و حرم مطهر حضرت عباس بن موسی(ع) بجنورد میزبان شیرخوارگانی است که مادرانشان آن ها را فدایی علی اصغر(ع) می دانند.

مادرانی که نوزادان هشت روزه تا کودکان ۱۰ ساله خود را با پیشانی بندهای سرخ و مشکی و سبز «یا حسین(ع)» به محفل عزاداری حسینی آورده بودند تا شاید به این روش ارادت خود را به حضرت رباب(س) و شیرخواره شش ماهه ایشان نشان دهند.

آمده بودند تا گویند که اگر حضرت رباب(س)، علی اصغر(ع) خود را با لبان تشنه در زیرآفتاب سوزان کربلا تقدیم راه حسین(ع) کرد، ما هم شیرخوارگان و کودکانمان را نذر علی اصغر(ع) و ادامه راه نهضت کربلا می کنیم.

شاید خود را جای حضرت رباب(س) می گذاشتند که چه رنجی کشید آن وقتی که دردانه اش از تشنگی بی تاب بود و یزیدیان حتی از قطره ای آب برای این طفل شش ماهه دریغ کردند.

فداییان علی اصغر (ع)

کم کم ظرفیت حرم تکمیل شد و مداح شروع به مرثیه سرایی کرد و شیفتگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غم مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.

سال‌های سال است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و مادران به عشق سرور و سالار حسینی و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می‌پوشانند و سربندهای یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا اباالفضل(ع) می‌بندند.

فداییان علی اصغر (ع)

برگزاری همایش شیرخوارگان در ۱۱ نقطه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می گوید: همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی می افزاید: این همایش در ۱۱ نقطه بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، فاروج، جاجرم، گرمه، راز، بام و صفی آباد و پیش قلعه در حال برگزاری است.

وی ادامه می دهد: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر(ع) کودک شیرخوار حضرت امام حسین(ع) در کربلا به گریه، عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس عزاداری می‌گردانند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

براساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه «همایش شیرخوارگان حسینی» در ۹۸۰ بقعه در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha