۲۷۳ هزار خانوار خراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در استان ۲۵ هزار میلیارد ریال گردش اقتصادی داشت و ۲۷۳ هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

مهدی اسلام خواه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ فروشگاه در استان به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی متصل است.

وی افزود: طرح حمایت از جوانی جمعیت از دستاوردها و اقدامات ارزنده دولت سیزدهم است و در آن، مادران باردار مورد حمایت قرار می گیرند و برای هر خانواده ماهیانه مبلغی به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: طرح ملی «یسنا» با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با تمرکز بر مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار اجرایی شد.

وی با اشاره به حمایت دولت از توسعه تعاونی ها گفت: شمار تعاونی ها در استان در سه سال گذشته افزایش یافت، تعاونی ها بهترین مصداق برای تحقق شعار سال و مشارکت دادن مردم در اقتصاد است، همچنین تشکیل کانون کارآفرینان و مراکز مشاوره،حضور نخبگان و کارآفرینان و اقشار مردم و استفاده از ظرفیت آنان، نشان دهنده توجه به نقش مردم در دولت است.

اسلام خواه خاطرنشان کرد: مردمی سازی اقتصاد و مشارکت مردم در اقتصادی با افزایش اشتغال و کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاری تا ۷.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ در سال جاری به متقاضیان پرداخت شد تا شاهد افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان آن را از نتایج اشتغالزایی در استان برشمرد و گفت: پایان سال ۱۴۰۰ بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری ثبت شد اما اکنون این رقم به ۹۱۰ نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار و کاهش تعدیل نیرو در واحدهای کارگری استان در کاهش شمار مقرری بیمه بیکاری موثر بوده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha