۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85538620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ پایگاه اورژانس زنجان آماده خدمت سانی به عزاداران حسینی است

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:۶۳ پایگاه ثابت و یک پایگاه اورژانس هوایی با تمام نیرو آماده خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی و زینبی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

داریوش تقی‌لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه‌های اورژانس استان در ایام سوگواری حسینی به ویژه روزهای هشتم و یازدهم محرم همزمان با حرکت دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، آماده خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها و با توجه به برگزاری مراسم یوم العباس هفت دستگاه آمبولانس،سه دستگاه موتورلانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس با همکاری اورژانس قزوین و پنج تیم پیاده در این ایام به عزاداران حسینی خدمت می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: بیش از ۵۰ نیروی انسانی اعم از کارشناسان فوریتهای پزشکی و نیروهای داوطلب کادر درمان در ایام محرم به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: برای خدمت رسانی مطلوب نیز ۲ بیمارستان صحرایی در دبیرستان شهید مصطفی خمینی (ره) و کلینیک بانک ملی شعبه کارگشایی زنجان تجهیز و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، در روز هشتم محرم برابر با یوم العباس، هزاران دلداده عاشق برای حضور و عرض ارادت به حسین بن علی(ع) و شرکت در دسته‌ عزاداری حسینیه اعظم زنجان به این استان سفر می کنند.

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان در جنوب شهر زنجان است و قدمت آن به حدود یک قرن پیش می‌رسد.

این حسینیه توسط ۲ تن به نام‌های حاج میرزا محمدنقی و حاج میرزا بابایی وقف شده است و هر سال روز هشتم محرم دسته عزاداری از محل مسجد در خیابان فردوسی تا امامزاده سید ابراهیم حرکت می‌کند و در طول مسیر حرکت دسته، نذورات و احشام به صورت زنده و ذبح شده تقدیم دسته می‌شود.

روز هشتم محرم در زنجان به «یوم‌العباس» معروف است و علاوه بر مردم زنجان از استان‌های مختلف و افراد عالی‌رتبه کشوری و لشکری نیز در این دسته عزاداری می‌کنند.

این دسته‌ عظیم، حرکت خود را از حسینیه‌ اعظم آغاز می‌کند و معمولا همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم می‌رسد و مراسم در آنجا پایان می‌یابد.

جمعیت حاضر در این دسته به ۵۰۰ هزار نفر بالغ می‌شود به همین دلیل، شکوه و عظمت آن شهرت جهانی دارد و هر سال حتی مسلمانان غیرایرانی نیز خود را به این مراسم می‌رسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha