امام جمعه خلخال: شورای نگهبان ضامن صلابت و اقتدار نظام است

اردبیل - ایرنا - امام جمعه خلخال گفت: شورای نگهبان ضامن اقتدار و صلابت نظام اسلامی است و تضعیف این نهاد مقدس به منزله تضعیف نظام و خلاف مصالح انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام سید رضا قدسی روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات نظارت بر انتخابات خلخال اظهار کرد: شورای نگهبان بزرگترین نهاد حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: استمرار نظارت شورای نگهبان قانون اساسی کشور بر حسن اجرای قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی در کشور تاکنون مانع از تصویب قوانین خلاف شرع و مقررات قانونی در کشور شده است.

حجت‌الاسلام قدسی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان انقلاب اسلامی گفت: امروز همه حکومت‌های جهان و نظام‌های سیاسی دنیا دارای یک نهاد نظارتی برای نظارت بر قوانین مصوب و نحوه برگزاری انتخابات و افرادی هستند که می‌خواهند در آن نظام مسئولیتی را عهده‌دار باشند.

امام جمعه خلخال افزود: نهاد نظارتی مختص شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست و این نهاد به نام‌های مختلف در کشورهای توسعه‌یافته ، در حال توسعه و کمتر توسعه یافته برای نظارت بر قوانین و بررسی صلاحیت افرادی که زمامدار امور حکومتی هستند ، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به سالروز فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورای نگهبان گفت: این شورا سه وظیفه مهم دارد که شامل نظارت بر قانونگذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است و کسانی که توهین و افترا به این نهاد انقلابی می‌کنند بدانند که خواسته یا ناخواسته به استکبار خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدسی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مصوبات و پاسداری از شریعت است، اضافه کرد: نظام ما مکتبی و عقیدتی است و مردم، آزادانه در همه پرسی فروردین ۱۳۵۸ شکل حکومت خود را اسلامی اعلام کردند از این رو شکل حکومت جمهوری و ماهیت آن اسلامی است.

امام جمعه خلخال بیان کرد: نهاد شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین نهادهای تاثیرگذار حکومتی و دارای جایگاه ویژه‌ای است و نبود آن در کنار مجلس شورای اسلامی موجب عدم اعتبار آن می‌شود.

حجت‌الاسلام قدسی با اشاره به هجمه مستمر دشمن علیه شورای نگهبان یادآور شد: مایه افتخار است که شورای نگهبان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی در برابر فشارها و هجمه‌های دشمنان ایستاده و هیچ گاه از وظایف خود کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

امام جمعه خلخال گفت:شورای نگهبان قانون اساسی ، بهترین عامل برگزاری انتخابات سالم در کشور است و امانتداری و ادای وظیفه به بهترین شکل ممکن از سوی فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و زیر مجموعه این شورا در سطح ملی برای برگزاری انتخابات سالم از افتخارات نظام اسلامی است.

امام جمعه خلخال گفت: همین‌که در خلال برگزاری انتخابات مختلف خلخال تاکنون هیچ گونه اعتراضی به نحوه برگزاری انتخابات درهیچ‌دوره ای نشده نشانگر برگزاری سالم انتخابات و ادای وظیفه درست از سوی اعضای هیات نظارت این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha