۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85539020
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: منابع مالی استان باید صرف حمایت از تولید شود

رشت- ایرنا- استاندار گیلان گفت: منابع مالی استان در بخش تسهیلات تکمیلی و سرمایه در گردش باید در راستای حمایت از بخش تولید و تولید کننده داخلی صرف شود.

به گزارش ایرنا،اسدالله عباسی روز یکشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: هم اکنون منابع استانی برای تولیدات استان استفاده نمی‌شود و این منابع در تهران متمرکز شده‌است؛ در جلساتی که با رئیس جمهور شهید برگزار شد خواستار گردش منابع مالی بدست آمده استانی در همان استان برای حمایت از تولید و تولید کننده شدیم.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار کسب شده هم اینک نرخ بیکاری استان گیلان ۶.۹ است و این استان در زمره ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد که نرخی پایین‌تر از میانگین نرخ بیکاری کشور دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بیکاران استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان فراخوان جذب نیرو منتشر کرده‌اند اما جذبی در این بخش انجام نشده است؛ برنامه‌ریزی ما استفاده از توان دانش آموختگان فاقد شغل در شرکت‌های دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: در زمان تحویل دولت سیزدهم به چهاردهم دستاوردها در زمینه‌های نرخ بیکاری براساس سامانه رصد، اشتغالزایی، عرصه‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده، واحدهای احیا شده، تعداد مجوزهای بی‌نام صادر شده، الکترونیکی کردن پروانه‌های کسب ارائه خواهیم کرد.

سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در گیلان انجام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه گفت: در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در گیلان انجام شد که زمینه برای اشغالزایی مستقیم بیش از ۸۶۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

تیمور پورحیدری اظهار کرد: روند سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان به رغم فشارهای اقتصادی استمرار دارد بطوریکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۳۴ پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان صادر شده است .

وی اضافه کرد: ماحصل تلاش اعضای کارگروه رفع موانع و چالش‌های بخش تولید در سه ماه نخست امسال این کارگروه بیش از ۶۸ مصوبه داشت که پایش و پیگیری مصوبات به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha