داوری آثار جشنواره مطبوعات زنجان در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: داوری آثار ارسالی به دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان به استادان خبره در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

ایرانه حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۶۳ اثر توسط ۶۱ فعال رسانه‌ای در سامانه این جشنواره بارگذاری شد، افزود: این جشنواره ۹ بخش اصلی داشت که در بخش خبر ۳۷ اثر، گزارش ۸۱ اثر، عکس ۱۷ اثر، مصاحبه ۵۱ اثر، طنز مکتوب هفت اثر، مقاله، یادداشت و سرمقاله ۷۹ اثر، تیتر ۷۴ اثر و طراحی و صفحه آرایی ۱۷ اثر در سامانه جشنواره دریافت شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۶۳ اثر ارسال شده، ۱۲ اثر مورد تایید قرار نگرفت و ۱۰ اثر نیز نیازمند رفع نقص بود.

حیدری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات است.

وی، بخش‌های اصلی این جشنواره را در ۹ بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب و کاریکاتور اعلام کرد و ادامه داد: بخش‌های موضوعی این جشنواره نیز شامل عناوین دین و معنویت، توجه به سبک پوشش اسلامی ایرانی، تشویق به جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزایش امید و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه ایثار، شهادت و مقاومت، کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، توجه به فرهنگ کار و تولید، توجه به فرهنگ مصرف بهینه انرژی، تقویت فرهنگ کتابخوانی و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزیدگان این جشنواره، ۱۷ مرداد (روز خبرنگار) در مراسمی با حضور مسوولان استانی و فعالان رسانه های استان معرفی و تجلیل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha