۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85589129
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهسازی بیش از هزار کلاس درس در همدان

۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبر: 85589129
بهسازی بیش از هزار کلاس درس در همدان

همدان- ایرنا- مدارس همدان همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با تمهیدات آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله بهسازی بیش از هزار کلاس درس به استقبال دانش آموزان رفت.

به گزارش ایرنا، ماه مهر با آغاز سال تحصیلی و شروع به کار مدارس پیوند خورده است، ماهی که با شروع آن شاهد آغاز فصل تعلیم و تربیت و شور و نشاط در مدارس و فعالیت میلیون ها دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در جای جای ایران اسلامی هستیم.

بازگشایی مدارس البته نیازمند تمهیدات ویژه ای از تامین کتب درسی گرفته تا آماده سازی کلاس های درس و تامین تجهیزات آموزشی و رفاهی دانش آموزان است که باید همگی تا پیش از آغاز به کار مدارس عملیاتی شوند.

استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است، متولیان آموزش و پرورش دیار هگمتانه همچون همکاران خود در سایر نقاط کشور از مدت ها قبل در تکاپوی آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی بودند.

تشکیل کارگروه پروژه مهر همدان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از برگزاری باشکوه پروژه مهر آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: سعی شد با تمام ظرفیت و توان خود مهر ماهی با کمترین کمبود و مشکلات مهیا کنیم.

رسول شیدایی اظهار کرد: پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش آموزش و پرورش است و تمهیدات لازم برای پروژه مهر باشکوه در استان اندیشیده شده است.

وی افزود: پروژه مهر باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان،اظهار کرد: در پروژه مهر تمهیدات لازم برای ثبت‌نام، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان و توزیع مناسب بین آنان، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی و غیره برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شد.

شیدایی با تاکید بر اینکه مدارس برای آغاز سال تحصیلی تکمیل و تجهیز شده است گفت: سعی شد با تمام ظرفیت و توان مهر ماهی با کمترین کمبود و مشکلات آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: پروژه مهر استان همدان در قالب هفت کمیته تعمیر، تجهیز و ساماندهی،تایید صلاحیت، تربیت و سلامت، نظارت و ارزیابی، آموزشی، مردمی سازی و تبیین، تبلیغ و اطلاع رسانی در استان فعالیت داشت.

شیدایی، پروژه مهر را مهم ترین طرح ملی در نظام تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد و ادامه داد: ۲ کمیته آموزشی و تربیتی و سلامت از پروژه مهر به صورت دائمی در طول سال فعال است.

وی خاطر نشان کرد: هر کدام از کمیته های یاد شده یک شرح وظایفی دارند و بررسی دقیق و تحلیل میدانی انجام می دهند و متناظر با آن، این کمیته ها در همه شهرستان ها نیز مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ستاد پروژه مهر از اسفند سال گذشته با هدف ارائه یک برنامه مشخص و در چارچوب خاص برای مستند سازی در مدارس تشکیل شده است.

همدان در زمینه کتب درسی رتبه چهارم کشور را کسب کرد

شیدایی رصد تامین و توزیع کتب درسی را از دیگر فعالیت های پروژه مهر در راستای بازگشایی مدارس عنوان کرد و ادامه داد: استان همدان در زمینه درخواست، ثبت و توزیع کتب درسی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

بهسازی بیش از هزار کلاس درس در همدان

وی گفت: این استان با ۹۳،۶۲ درصد ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان، رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

شیدایی ادامه داد: صدور حواله سیستمی و توزیع کتب ابتدایی در مناطق بیست گانه این اداره کل از ۱۰ شهریور سالجاری اجرا شد و مدیران از ۲۴ شهریورماه به استناد حواله صادر شده برای هر مدرسه، توزیع کتاب را بین دانش آموزان آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: دانش آموزانی که به هر دلیلی هنوز برای ثبت سفارش کتب درسی اقدام نکرده اند، هر چه سریعتر با ثبت نام قطعی در یکی از مدارس نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

۲۸ هزار و ۸۰۰ کلاس اولی راهی مدارس می شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: تاکنون ثبت‌نام ۲۸ هزار و ۷۷۸ هزار کلاس اولی در مدارس استان قطعی شده است و در سال تحصیلی پیش رو در مجموع ۲۸ هزار و ۸۰۰ دانش آموزان وارد پایه اول ابتدایی شوند.

مهدی عابدینی نیا افزود: در قالب پروژه مهر مدارس از نظر فضا، بهداشت، نیروی انسانی و سایر شاخص ها با آمادگی کامل بازگشایی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط آموزشی به ویژه برای پایه ابتدایی در قالب طرح عجمیان و در راستای شاداب سازی مدارس، رنگ آمیزی، مرمت و زیباسازی دیوارهای مدارس به ویژه در مناطق کم برخوردار همدان انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان مجموع دانش آموزان پایه ابتدایی استان در سال تحصیلی جدید را براساس موالید اعلام شده از ثبت احوال ۱۸۸ هزار و ۲۲ نفر اعلام کرد.

اجرای طرح سنجش برای جاماندگان

عابدینی نیا اظهار کرد: طرح سنجش در ۲۲ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌ هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان ها و مناطق تابعه استان اجرا شد و طرح تا تکمیل جامعه هدف ادامه دارد.

بهسازی بیش از هزار کلاس درس در همدان

وی، هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمامی کودکان ورود به مدرسه در راستای مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

اجرای طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی و بهسازی بیش از هزار کلاس درس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، بسیج سازندگی، بنیادهای علوی و برکت، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی از ۲ سال گذشته راه اندازی شد و الگویی موفق از مشارکت مردم در بهسازی مدارس همدان به شمار می رود.

حمید شیرازیانی اظهار کرد: مرحله دوم طرح شهید عجمیان در استان همدان با هدف شاداب سازی و بهسازی هزار و ۵۶ کلاس درس در قالب ۲۶۴ مدرسه مناطق کم برخوردار اجرا شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در این مرحله نزدیک به ۱۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور تا پایان سال بهسازی و شاداب سازی شود.

شیرازیانی اظهار کرد: بیش از ۴۰ تن رنگ در راستای اجرای طرح شهید روح اله عجمیان جهت استفاده در سطح مدارس کم برخوردار استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و ادارات تابعه توزیع شد.

بهسازی بیش از هزار کلاس درس در همدان

وی ادامه داد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، طرح‌های مختلفی برای شاداب‌سازی، تعمیرات کلاس‌های درس و ساخت و نوسازی سرویس‌های بهداشتی را در دستور کار دارد و طرح شهید عجمیان طراوت خاصی به مدارس داده است.

اختصاص 64 میلیارد ریال اعتبار ملی برای طرح شهید عجمیان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: مبلغ ۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی بوده به طرح شهید عجمیان اختصاص یافته است و ۹ میلیارد ریال رنگ خریداری و در مدارس مناطق محروم استان توزیع شده است.

شیرازیانی یادآور شد: مبلغ ۵۱ میلیارد ریال نیز بابت بازسازی، شاداب سازی و تهیه تجهیزات آموزشی در بین مدارس کم برخوردار استان توزیع می شود.

استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۵۰ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha