۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84684747
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازارهای تاریخی استان سمنان در نوروز به روی مسافران باز باشد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازارهای سنتی و تاریخی شهرهای استان به عنوان جادبه گردشگری و برای بهره‌مندی گردشگران و مسافران در نوروز باز باشد.

به گزارش ایرنا، امیر کرم زاده روز سه شنبه در بازدید دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و رئیس اتاق اصناف استان از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بر باز بودن بازارهای استان در ایام نوروز تأکید کرد.

وی تاکید کرد: با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای، موکب‌های بین‌راهی برای توقف خودروها، استراحت مسافران و معرفی استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: این جلسات در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد و هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد.

کرم‌زاده افزود: هدف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان، خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران است تا گردشگران از استان خاطره خوبی داشته باشند.

وی توجه بیشتر به ایمنی جاده‌ها، افزایش تعداد تابلوهای راهنما، علائم و روشنایی جاده‌ای را خواستار شد و افزود: نحوه خدمات‌رسانی مجتمع‌های بین‌راهی نیز باید مور توجه جدی قرار گیرد.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه تمام تأسیسات گردشگری استان سمنان آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، گفت: کسانی که واکسن زدند، با بررسی کیو آرکد اجازه ورود به رستوران‌های استان را پیدا می‌کنند.

 وی به انتخاب شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به‌عنوان شعار گردشگری استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: استان در حوزه‌های مختلف ظرفیت بالایی دارد و هرساله یک شعار گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی استان انتخاب خواهد شد.

‌اکنون در استان سمنان ۲۷۳  واحد تأسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha