افزون بر ۲ هزار فرزند شاهد و ایثارگر خراسان‌شمالی بیکار هستند

بجنورد- ایرنا- معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۴۷۴ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این استان بیکار هستند و در نوبت اشتغال قرار دارند.

علی روز فراخ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد؛ ۱۰۳ نفر فرزند شهید، ۴۳ نفر فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد، ۱۱۰ نفر فرزند جانباز بالای ۵۰ درصد و مابقی فرزند جانبازان زیر ۵۰ درصد هستند.

وی افزود: ۲۱۵ نفر از فرزندان شهید و ایثارگر از ابتدای امسال تاکنون استخدام شدند که از این تعداد ۱۶۲ نفر در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی است.

روز فراخ تصریح کرد: استخدامی ها از محل بند ج ماده ۸۷ است که در مرحله اول ۶۷ نفر پذیرفته شدند و ۳۳ نفر نیز مشغول به کار در دستگاه‌های آموزش و پرورش، علوم پزشکی، شهرداری و بانک ملی بوده اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۳۷ نفر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت استخدامی پذیرفته شدند.

روز فراخ با بیان اینکه ۲ هزار نفر از این فرزندان ایثارگر دارای تحصیلات عالی هستند، خاطرنشان کرد: براساس آمار ۶۰ درصد افراد منتظر در نوبت اشتغال، فرزندان جانبازان ۴۵ تا ۷۰ درصد هستند.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha