مدیر عامل شرکت گاز مازندران :  هنوز قطعی گاز خانگی در استان گزارش نشده است

ساری-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز مازندران هر گونه قطعی گاز خانگی ناشی از افت فشار را تکذیب کرد و گفت که اگرچه افت فشارگاز وجود دارد،اما هنوز گاز هیچ یک از مشترکان خانگی در استان قطع نشده است.

قاسم مایلی رستمی شنبه شب در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود : هشدار های قطع گاز ناشی از افت فشار برای واحد های تولیدی شرق مازندران از جمله به واحد های مرغداری ها که با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه ای سرمایه گذاری انجام داده اند ،بسیار جدی است.

وی با اظهار این که در منطقه بندی پی غربی و شرقی شهرستان بابل نیز افت فشار گاز مشهود است ، ادامه داد: این که این افت سبب قطعی گاز خانگی شده باشد، تا کنون گزارشی نداشته ایم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته که استمرار و ماندگاری سامانه سرد و قطع شدن گاز از سمت ترکمنستان وضعیت فشار گاز به استان های شمالی به خصوص مازندران را تحت تاثیر بیشتری قرار داده است، ادامه داد: از سوی دیگر توزان تولید و مصرف برقرار نیست ، متاسفانه متوسط مصرف انرژی در کشور بیشتر از کشورهای دیگر است ،به همین دلیل رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه را باید جدی بگیریم.

مایلی رستمی مایلی بیان کرد: با این شرایط مصرف و تداوم سرما ، ورود گاز به استان مازندران به شدت تحت تاثیر قرار گرفت ، اما تا کنون افت فشار گاز سبب نشد تا گاز خانگی ۵۹شهر و و ۲هزار ۶۰۰ روستای استان قطع شود.

وی در عین حال گفت که گاز خانگی شهرهای گلوگاه ، بهشهر ، آمل و بابل در معرض بیشتر قطع گاز قرار دارد.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران :  هنوز قطعی گاز خانگی در استان گزارش نشده است

شناسایی ۲۴هزار مشترک گاز بد مصرف در مازندران

مایلی رستمی گفت: طبق پایش ۲۴هزار مشترک گاز بد مصرف شناسایی شد که که اخطار لازم نیز به این مشترکان داده شده است.

وی بر نظارت و پایش مصرف گاز در اماکن عمومی از جمله مساحد اشاره کرد و گفت: طبق اعلام اوقاف و امورخیریه مازندران متولیان مراکز مذهبی استان به منظور جلوگیری از قطع گاز خانگی با مدیریت مصرف گاز ،پای کار آمدند.

وی گفت:مراکز مذهبی ضمن تنظیم دمای سیستم گرمایشی و قرار دادن سیستم‎ های گرمایشی در زمان‌های غیر ضروری و بلااستفاده در حالت خاموش، آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی را در مراکز مذهبی فراگیر کنند تا بهره گیری همه مشترکان از گاز طبیعی به صورت ایمن و مستمر محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha