نبود سابقه فعالیت؛ مهمترین دلیل عدم احراز صلاحیت ها بوده است

اصفهان-ایرنا-دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: هزار و ۱۲۵ داوطلب انتخابات مجلس تنها بدلیل نداشتن سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و پژوهشی که در قانون آمده عدم احراز صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا؛ محسن اسلامی روز دوشنبه در همایش منطقه ای عوامل اجرایی انتخابات استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان افزود: این در حالی است که فرایند پیش ثبت نام تا ثبت نام نهایی به نحوی تسهیل شده بود که داوطلبان بتوانند مستندات و مدارک لازم برای سابقه فعالیت خود را تهیه و بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه کُنشگریِ هیات های اجرایی در فرایند انتخابات امسال سُتودنی است، افزود: هیات های اجرایی در سراسر کشور به صورت منظم و براساس استعلام ها از پنج دستگاه وزارت اطلاعات،فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور همچنین بررسی های محلی در مورد افراد تشکیل جلسه داده و اعلام نتیجه کرده اند.

اسلامی اضافه کرد: هیات اجرایی متشکل از سه نفر ارکان حقوقی شامل فرماندار، رییس ثبت احوال و نماینده دادگستری به همراه هشت تن از معتمدین مردم یک شخصیت مستقل حقوقی دارد.

وی با بیان اینکه براساس تبصره ماده ۶۰ رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس باید مُستند به قانون و براساس مدارک و اسناد معتبر باشد، افزود: بیشترین داوطلبانی که نقص پرونده داشته اند مربوط به بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و یا پژوهشی است که برخی افراد اطلاعات مورد نظر را در هنگام ثبت نام درست بارگذاری نکرده اند و برهمین اساس شرایط احراز برای هیات های اجرایی شکل نگرفته است.

نبود سابقه فعالیت اجرایی؛ مهمترین دلیل عدم احراز صلاحیت ها بوده است

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: براساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

اسلامی افزود: چنانچه داوطلب نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت در هیات اجرایی معترض باشد براساس قانون باید از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مراجعه و از طریق لینک "میز خدمت شورای نگهبان" اعتراض خود را ثبت کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: فرایند بررسی اعتراض ها در هیات نظارت استان تحت هیات مرکزی نظارت از ۲۵ آبان ماه شروع می شود و تا ۱۴ دی ماه ادامه دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: سپس هیات نظارت استان اعلام نظر خواهد کرد و چنانچه داوطلب نسبت به نتیجه بررسی اعتراض مجدد داشته باشد نظر خود را ثبت می کند که در مدت زمان ۳۰ روز این اعتراض فرد در شورای نگهبان بررسی می شود.

وی افزود: براساس قانون شورای نگهبان از ۲۰ دی ماه تا ۱۹ بهمن ماه به موضوع اعتراض ها ورود خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ اصفهان دوشنبه ۲۱ آبان میزبان دوره آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد است.

بخشداران مستقل سه استان کشور پیش از شروع این دوره یک روزه با حضور در گلستان شهدای اصفهان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور، دبیر ستاد انتخابات کشور، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، مشاور مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و رییس کمیته فناوری اطلاعات هیأت بازرسی انتخابات کشور سخنرانان و مدرسان این همایش هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha