۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85506532
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دومین کنگره کشوری تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل در گیلان آغاز به کار کرد

رشت - ایرنا - دومین کنگره ملی علمی و تخصصی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل امروز چهارشنبه در تالار مرکزی رشت آغاز به کار کرد.

دبیر دومین کنگره ملی منییر ایران تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل گفت: این کنگره از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری جامعه نورواتولوژی ایران با حضور حدود ۳۰۰ نفر از متخصصان گوش، حلق و بینی، نورولوژیست‌ها، شنوایی شناسان و پزشکان عمومی و خانواده در حال برگزاری است.

منییر نوعی بیماری ناشی از گوش داخلی است که در آن بیمار احساس سرگیجه شدیدی کرده و می‌تواند علائم دیگری شامل وز وز گوش، کم شدن شنوایی، و سنگینی یا فشار در گوش را نشان دهد.

دکتر شادمان نعمتی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کنگروه تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تازه‌های تشخیصی (اودیولوژی و رادیولوژی)، ژنتیک و ژن تراپی در اختلالات شنوایی و تعادل، بیماری‌های داخلی، نورولوژیک و اختلالات شنوایی و تعادل، جراحی‌های نوین (سمعک‌های کاشتنی، ابزارهای کاشتنی وستیبولر)، سل تراپی و افق‌های نوین درمانی، سالمندی و اختلالات شنوایی و تعادل، بازتوانی‌ها در اختلالات شنوایی و وستیبولر و تازه‌های بیماری منییر و رجیستری ملی منییر از محورهای این کنگره است.

وی با اشاره به ارسال نزدیک یکصد مقاله به دبیرخانه این کنگره و ارائه ۴۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰ مقاله در قالب پوستر اضافه کرد: سلول های بنیادی به عنوان درمان نوین کم شنوایی، شنوایی سنجی ایران - گذشته، حال، آینده، اختلالات روانپزشکی در منییر، تصویربرداری در اختلالات شنوایی و تعادل، درمان‌های جراحی در بیماری منییر، درمان‌های طبی در این بیماری، سمعک‌های کاشتنی و اختلالات شنوایی و تعادل در سالمندی از جمله عناوین این مقالات است.

دکتر نعمتی اظهار کرد: بررسی راهکارهای نوین تحریک الکتریکی در ارزیابی شنوایی، تست‌های بالینی سرگیجه، سمعک‌های کاشتنی و کارگاه عملی رجیستری بیماری ها با تمرکز بر رجیستری بیماری منییر از عناوین کارگاه‌های عملی دومین کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل است.

رئیس کنگره دومین کنگره ملی منییر ایران تازه های اختلالات شنوایی و تعادل گفت: اگر چه به دلایل مختلف حمایت‌های اقتصادی و سیاسی را از دست داده‌ایم اما بیماری، مردم و تیم درمان وجود دارد باید برای کاهش بخشی از آلام مردم کمک شود.

دکتر مسعود متصدی زرندی در مراسم گشایش این کنگره اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌های علمی در انتقال تجربیات پزشکان، ارائه آموزش‌ها و یافته‌های جدید اهمیت بسزایی دارد.

دومین کنگره کشوری تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha