نهضت ملی مسکن ملایر از پروژه‌های شاخص وزارت راه و شهرسازی است

همدان- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: اَبَرپروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان با سرعت قابل قبولی در دست اجراست و از پروژه‌های شاخص مسکن استان همدان و وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

"مهدی عطایی" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در فاز نخست وسعت نهضت ملی مسکن ملایر ۵۱۵ هکتار تعیین و برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که شامل ۱۲ هزار قطعه است.

وی همچنین از فرماندار ویژه ملایر به عنوان یکی از بانیان اجرای این پروژه عظیم،افزود: پروژه نهضت ملی مسکن ملایر جزو معدود شهرک‌ها و پروژه‌های نهضت ملی مسکن است که تمامی الزامات احداث یک شهرک جدید را رعایت کرده است.

عطایی همچنین گفت: در همین رابطه مطالعات و طراحی نقشه نهضت ملی مسکن انجام شد و مالکان روستاهای گلدره و قیاس‌آباد همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و با حداقل انتظار، ۵۱۵ هکتار برای اجرای نهضت ملی مسکن ملایر توافق و زمین مورد نیاز تامین شد.

وی با بیان اینکه خلاف رویه‌های قبلی، تمام نیازها و الزامات نهضت ملی مسکن ملایر برآورد شده است،اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ هکتار برای ورودی و طرح گردشگری شهرک نهضت ملی مسکن ملایر در نظر گرفته شد و مجوزهای لازم را برای این طرح‌ها و حتی احداث پمپ بنزین اخذ شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر کرد: ۱۲ هکتار هم برای دهکده سلامت در این شهرک در نظر گرفته شده و علاوه بر آن ۲۰ هکتار برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی داشتیم.

عطایی همچنین گفت: این طرح‌ها در راستای گردشگری سلامت است که ملایر را به یکی از قطب‌های سلامت کشور و غرب کشور تبدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: ملایر تنها شهرستانی است که بحث واگذاری ویلایی اراضی نهضت ملی مسکن برای آن مطرح شده و تاکنون تمام مصوباتی که اخذ شده، بر این اساس بوده است.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر خاطرنشان کرد: تنها مصوبه‌ای که نیاز داریم، مصوبه شورای عالی شهرسازی است که با توجه به تهیه مطالعات سیلاب و اخذ دستورالعمل‌های طرح‌های مدیریت سیلاب، طی ۲ تا سه هفته آینده مصوبه شورای عالی شهرسازی نیز دریافت می شود.

وی بیان کرد: طرح مطالعاتی فاز دوم نهضت ملی مسکن ملایر مربوط به اراضی روستای سالارآباد نیز آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: با همکاری ادارات مرتبط، مشکل انتقال اسناد قیاس‌آباد هم حل شد و از امروز انتقال اسناد شروع شده است.

عطایی یادآور شد: کار پروژه نهضت ملی مسکن ملایر را طوری کلید زدیم که اکنون جزو پروژه‌های شاخص استان و وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: با تدبیر معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، پس از به شهادت رسیدن آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، به احترام رئیس جمهور شهید نام شهرک‌های نهضت ملی مسکن شهر ملایر از ایمان و امید به نام‌های شهید دکتر آیت الله رئیسی و خادم الرضا(ع) تغییر یافت.

به گزارش ایرنا؛ در گام نخست ۵۱۵ هکتار در طرح نهضت ملی مسکن شهر ملایر در قالب ۲ شهرک در دست اجرا است که یک چهارم به وسعت شهر ملایر افزوده می‌شود.

این شهرستان دارای ۶ شهر ملایر، ازندریان، زنگنه، سامن، جوکار و اسلامشهر آق‌گل است که زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پنج شهر دیگر یا تملک شده و یا در مراحل نهایی شدن است.