۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85538700
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اعلام ساعت کاری مراکز انتقال خون گیلان در روزهای تاسوعا و عاشورا

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از چگونگی فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

دکتر گیتی ایزدی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراکز رشت و لاهیجان روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت هشت صبح تا ۱۹ برای اهدای خون مردم نوعدوست فعال است.

وی بیان کرد: مراکز انتقال خون شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر و لنگرود تاسوعا از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و روز عاشورا از ساعت هشت تا ۱۷ برای اهدای خون عزاداران حسینی دایر است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اضافه کرد: اتوبوس خونگیری نیز در روز تاسوعا حسینی در لشت نشا از ساعت ۹ صبح و روز عاشورا در سیاهکل از همین ساعت برای اهدای خون مردم مستقر است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پویش نذر خون حسینی از اول محرم تا پایان ماه صفر در گیلان با هدف معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جامعه به ویژه جوانان و بانوان یادآور شد: خون‌های اهدایی روزانه برای بیماران نیازمند به این مایع حیاتی اعم از تالاسمی‌ها، هموفیلی‌ها و مبتلایان به سرطان استفاه می‌شود.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از مردم خواست تا با شرکت در پویش نذر خون حسینی در ایام محرم و صفر، اهدای خون را تنها به ایام خاص اعم از تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

در سه ماه نخست امسال ۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر برای مشارکت در این کار خیر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۹۵ نفر مجاز به اهدا شدند، ۲۲ هزار و ۷۲۴ نفر از اهداکنندگان خون مرد و ۷۷۱ نفر زن بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha