سهم چهارمحال و بختیاری از وصول مالیات کشور چهل‌ و سه صدم درصد است

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان از وصول مالیات کشور در سال‌جاری برابر ۰.۴۳ (چهل‌وسه صدم) درصد است.

به گزارش ایرنا، عزیزالله گنجی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: امسال سهم این استان برای وصول مالیات ۴۳ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که از این مبلغ تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد دارد.

وی وصول مالیات از سوی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را ۳۱ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: در این مدت از محل وصولی‌های مالیاتی ارزش افزوده در استان سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها، یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به روستاهای دارای دهیاری، یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به عشایر و ۵۰ میلیارد ریال به روستاهای بدون دهیاری پرداخت شد.

گنجی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به‌منظور کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی مردم در سال ۱۴۰۲ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سه درصد عوارض ارزش افزوده وصولی برای توسعه ورزش همگانی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

گنجی گفت: در این مدت مجموع مؤدیان چهارمحال و بختیاری از ۵۰ هزار نفر در سه سال قبل به افزون‌بر ۲۲۰ هزار مؤدی در بخش اشخاص و حقوقی افزایش یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مؤدیان با هدف رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی و مؤدیان مالیاتی افزود: در این سامانه اطلاعات اقتصادی از مؤدیان دریافت و با هدف افزایش شفافیت مالیاتی در نظام مالیاتی به‌طور یکپارچه تحلیل می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری به تغییر رویکرد سنتی مالیاتی به سمت‌وسوی هوشمندسازی مالیاتی اشاره و تصریح کرد: مستندسازی مالیات‌ستانی از مهم‌ترین مزیت‌های هوشمندسازی مالیاتی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ارسال اظهارانامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه هر سال یادآور شد: امسال به‌علت اهمیت انتخابات چهاردهمین دوره رییس‌جمهوری این مهلت تا ۱۵ مردادماه سال‌جاری تمدید شد.

گنجی اظهار داشت: افرادی که مجموع درآمد و فروش آن‌ها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می‌شوند که در سال گذشته ۸۵ درصد مؤدیان مالیاتی استان از مزیت این تبصره بهره‌مند شدند.

وی مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای را حداکثر تا پایان تیرماه جاری دانست و گفت: این مهلت تمدید نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری به تفویض اختیار مدیران امور مالیاتی استان‌ها برای بخشودگی جرائم تا ۱۰۰ درصد اشاره و تاکید کرد: مؤدیان خوش‌حساب از درصد بیشتری برای بخشش جرایم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: مردم هرگونه گزارش از فرارهای مالیاتی را از طریق شماره تلفن ۱۵۲۶ و یا از طریق درگاه الکترونیکی اطلاع‌رسانی کنند.

گنجی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و استفاده از آن برای سرمایه‌گذاری‌‎های مهم را مستلزم توجه به بخش مالیات اعلام و تصریح کرد: رسانه‌های گروهی به‌ویژه خبرگزاری‌ها در پیش‌بُرد اهداف سازمانی امور مالیاتی نقش مشخص و اثرگذار دارند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha