امام جمعه موقت شهرکرد: مجالس عزاداری ماه محرم و صفر گسترده باشد

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد مجالس عزاداری ماه محرم و صفر را از عوامل زنده نگه‌داشتن اسلام و شعائر دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد این مجالس کمرنگ و تضعیف شود و باید گسترده و وسیع باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: هر چه به سبک و سیره ائمه اطهار (ع) نزدیک شویم جامعه سالم و پاکی خواهیم داشت از همین رو ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) ما را در منطقه امن دین و دینداری قرار می‌دهد و نباید با تغییر شرایط و محدودیت امکانات خود را از این موضوع محروم کنیم، تصریح کرد: مکتب امام حسین( ع) و مجالس عزاداری ماه محرم و صفر است که ایران را به ام‌القرای اسلام تبدیل کرده است و باید هر سال این شور و شعور حسینی را تقویت کنیم تا اثرات مثبت آن به خود جامعه اسلامی بازگردد.

امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: عزاداری‌های ماه محرم و صفر نباید کم‌رنگ شود و در کنار مجالس عید و شادی نظیر عید غدیر، مجالس سوگواری و عزاداری محرم و صفر هم باید سال به سال تقویت شود.

فاطمی با تاکید بر رعایت آداب اسلامی، تصریح کرد: شرکت در مراسم فوت اطرافیان نباید زحمتی بر خانواده متوفی تحمیل کند و نباید هزینه پذیرایی برای آنها ایجاد شود اما از سوی دیگر خیرات دادن برای متوفی و توزیع آن در بین افراد تنگ‌دست و نیازمند ثواب دارد.

وی به سالروز حادثه ۳۰ تیر و حمایت آیت‌الله کاشانی از دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: مردم در روز ۳۰ تیر به رهبری آیت‌الله کاشانی علیه قوام‌السلطنه قیام کردند و همین موضوع سبب شد تا دکتر مصدق دوباره نخست‌وزیر شود اما پس از آن در برهه‌ای بین آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق جدایی افتاد و راهشان از هم فاصله گرفت و دیگر دکتر مصدق از حمایت آیت‌الله کاشانی برخوردار نشد و همین موضوع وی را در ادامه مسیرش ناکام گذاشت و باید از این رخدادها عبرت گرفت.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: روحانیت آگاه، خدوم و مجاهد کشور اگر احساس کنند سیاستمداری می‌خواهد کار کند و کشور را ارتقا دهد آن را همراهی و حمایت می‌کنند.

فاطمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر خودداری از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در کشور گفت: به مباحث قومیتی و مذهبی نباید دامن زد چراکه باعث شکاف و جدایی در جامعه می‌شود.

وی افزود: در سپردن مسئولیت به افراد باید صلاحیت آنها را در نظر گرفت و اینکه آنها کوچکترین زاویه با ولی فقیه نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه‌های صفر و محرم با حضور یک هزار هیات و ۲۰۰ گروه تعزیه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha