۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85543331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار ۱۵ درصد کاهش یافت

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85543331
حوادث ناشی از کار ۱۵ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حوادث ناشی از کار در دولت سیزدهم به نسبت دولت قبل از آن ۱۵ درصد کاهش یافت.

حبیب الله جلیلی روز شنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: شمار حادثه دیدگان در کارگاه های کار در سال ۴۰۱ هفت هزار و ۹۵۰ نفر و در سال ۴۰۲ نیز هفت هزار و ۵۶۰ نفر گزارش شد که در هر ۲ سال حدود ۴۰ درصد از حادثه ها مربوط به کارگاه های ساختمان است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۹۸ نفر در سال ۴۰۱ و ۲ هزار و ۸۸۵ نفر در سال ۴۰۲ در کارگاه های ساختمانی دچار حادثه و مصدومیت شدند.

افزایش ۲ برابری آموزش های ایمنی در دولت سیزدهم

رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین میزان ارائه آموزش های ایمنی به کارگران در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت دوازدهم ۲ برابر افزایش یافت.

وی یادآور شد: میزان ارائه آموزش ایمنی به کارگران در دولت سیزدهم چهار میلیون نفر ساعت گزارش شد که این رقم در مدت مشابه دولت قبل ۲ یملیون نفر ساعت ثبت شد.

جلیلی گفت: شمار فوتی ها در حادثه های ناشی از کار در کارگاه های مختلف از ۷۲۰ نفر در سال ۴۰۱ به ۶۸۵ نفر در سال ۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت ارتقای ایمنی در کارگاه ها و حفظ و صیانت از جان کارگران در محیط کار است گفت: تلاش های انجام شده در این زمینه سبب کاهش حادثه های ناشی از کار شد.

حبیب الله جلیلی برای شرکت در نشست دبیرخانه قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha