دادستان گرگان: نقش خبرنگاران در رفع نارسایی‌های جامعه قابل‌توجه است

گرگان- ایرنا- دادستان مرکز گلستان با تبریک هفته خبرنگار گفت: نقش خبرنگاران در احقاق حقوق عامه و رفع نارسایی‌های جامعه قابل‌توجه است.

به گزارش ایرنا، محمود اسپانلو روز یکشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی یکی از ارکان مهم جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود چراکه نقد منصفانه حاکمیت اهمیت ویژه‌ای دارد به همین علت از اطلاع‌رسانی به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی دارند، افزود: خبرنگاران در موضوعات مختلف از جمله حقوق عامه، اقتصاد مقاومتی و دیگر حوزه‌ها ورود می‌کنند و بسیاری از پیگیری‌های ما در حوزه حقوق عامه در راستای گزارشات و پیگیری‌های خبرنگاران است که این مساله بر اهمیت نقش خبرنگاران در جامعه تاکید دارد.

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه دستگاه قضایی گلستان از ایده خبرنگاران در احقاق حق حقوق عامه، تعقیب مجرمان و رفع نارسایی‌های جامعه به خوبی استفاده می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از مواقع گزارش‌های منتشره از سوی خبرنگاران در رسانه‌ها پیگیری دستگاه قضایی و کشف فساد را به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، هر ساله به مناسبت فرارسیدن «روز خبرنگار» مدیران بخش‌های مختلف با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه قدردانی می‌کنند که امسال این دیدارها پیش از فرا رسیدن روز خبرنگار آغاز شده است.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha