۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 80962805
T T
۰ نفر

24 مورد وقف جديد در گيلان به ثبت رسيد

۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 80962805
24 مورد وقف جديد در گيلان به ثبت رسيد

رشت - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان از ثبت 24 مورد وقف جديد در اين استان از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'ولي عادلي' روز يكشنبه به مناسبت فرارسيدن هفته وقف در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان در رشت افزود : طي سال هاي 89 تا 91 نيز به ترتيب هشت ، 18 و 30 مورد وقف در استان گيلان به ثبت رسيده است .

وي وقف را يكي از مصاديق والاي نيكوكاري ، نوعدوستي و ديگرخواهي عنوان و اظهار كرد : وقف به لحاظ اخلاقي نيز بارزترين تجلي روحيه تعاون اجتماعي و پيشي گرفتن در نيكوكاري است .

مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان با اشاره به بركات و آثار وقف در زمينه هاي مختلف خاطرنشان كرد : به بركت وقف بسياري از نيازهاي مستمندان مرتفع مي شود .

وي نهم تا شانزدهم دي ماه جاري را هفته وقف نام برد و تصريح كرد : در اين هفته برنامه هاي مختلف از جمله راه اندازي 25 ايستگاه همه واقف باشيم با هدف مشاوره در رابطه با چگونگي وقف به علاقمندان ، راه اندازي خيمه هاي معرفت به منظور پاسخگويي به مسايل شرعي و همايش ياورات وقف برگزار مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين عادلي از برگزاري همايش وقف و رسانه خبر داد و ياد آور شد : اين همايش چهارم ماه جاري با حضور اصحاب رسانه و اهالي فرهنگ و هنر و با هدف تجليل از فعالان اين عرصه از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيماي مركز گيلان برگزار مي شود.

وي اظهار داشت : ترويج و گسترش فرهنگ وقف و نيكوكاري ، اطلاع رساني و ارايه عملكرد سازمان اوقاف و امور خيريه ، انسجام بخشي به برنامه ها و فعاليت هاي هفته وقف ، ايجاد زمينه لازم براي مشاركت در عرصه وقف و تجليل از فعالان اين عرصه از جمله اهداف هفته وقف است . ك/2.

7286/695