فارس پیشرو در تحقق شعار سال؛ برداشتن موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی

شیراز-ایرنا- نخستین جلسه مشترک کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد در سال ۱۴۰۲ در حالی روز سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس برگزار شد که در نخستین گام برای تحقق شعار سال، موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی استان برداشته شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲، سال جدید را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند که برای تحقق این نامگذاری تمامی بخش‌های مختلف کشور باید نسبت به تهیه ساز و کارهای اجرایی اقدام کنند تا در پایان سال کارنامه قابل قبولی برای بیان کردن داشته باشند.

احیای واحدهای تولیدی راکد که به رشد تولید، مهار تورم و ایجاد اشتغال کمک می‌کند از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم بوده و از ابتدای دولت تا کنون نیز گام‌های بلندی برای تحقق این سیاست برداشته شده است، به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان فارس به چرخه تولید بازگشتند.

فارس پیشرو در تحقق شعار سال؛ برداشتن موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی

مدیران فارس در سال ۱۴۰۲ و در نخستین جلسه مشترک کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد به بررسی مسایل و مشکلات پیش‌روی ۲۰ بنگاه اقتصادی پرداختند و تصمیمات راهگشا در این زمینه اتخاذ کردند.

این ۲۰ بنگاه اقتصادی در زمینه تولیدی آب معدنی، فرآورده های گوشتی، طرح تولید کاشی، سرامیک و گچ، طرح تولید گندله آهن ، ادوات کشاورزی، عصاره شیرین بیان، تجهیزات کشاورزی و غیره فعالیت داشتند که در جلسه امروز در خصوص موضوعاتی چون تقسیط بدهی، مجوز تخصیص زمین، درخواست تسهیلات و... مشکلات و چالش‌های‌ آن‌ها بررسی و تصمیمات عملیاتی و اجرایی اتخاذ شد.

فارس پیشرو در تحقق شعار سال؛ برداشتن موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی

ضرورت تمرکز و تلاش مضاعف در مهار تورم و رشد تولید در سال جاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان گفت: در سال گذشته مصوبات کارگشا و اجرایی در راستای رشد تولید و اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تصویب شد.

حمیدرضا ایزدی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان فارس در جذب سرمایه گذاری لذا از ابتدای دولت تاکنون با افزایش سرمایه گذاری‌ها و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

فارس پیشرو در تحقق شعار سال؛ برداشتن موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی

وی با تاکید بر ضرورت، تمرکز و تلاش مضاعف در مهار تورم و رشد تولید در سال جاری بیان کرد: اعضای کارگروه تسهیل استان در راستای تحقق شعار سال ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت تسریع در رفع موانع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و توسعه فعالیت‌های صادراتی و اقتصادی تلاش خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha