یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک قبضه سلاح جنگی ژ-سه توسط محیط‌بانان منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه لرستان از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند روز شنبه بیان کرد: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در حین گشت و پایش منطقه، موفق به دستگیری یک گروه شکارچی متخلف به همراه یک قبضه اسلحه جنگی ژ-سه قبل از هرگونه شکار شدند.

وی اظهار داشت: محیط‌بانان که به صورت شبانه‌ روزی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه حضور دارند در حین پایش منطقه‌ متوجه حضور شکارچیان متخلف می‌شوند و طی یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آنها شدند.

وی ادامه داد: متخلفان به قصد شکار حیات وحش وارد منطقه حفاظت شده اشترانکوه شده بودند که یک قبضه اسلحه جنگی ژ-سه به همراه تعدادی فشنگ مربوطه‌ از آنان کشف و ضبط شد و صورتجلسه اولیه تخلف تنظیم، پرونده‌ قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

سالاروند با اشاره به اینکه امسال ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر دستگیر شده است بیان کرد: تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

وی اضافه کرد اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha