۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85334905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۳۰ هزار مترمربع  اراضی ملی در استان سمنان رفع تصرف شد

سمنان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۷۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی در این استان به همت عوامل این یگان حفاظت به منظور حفظ منافع بیت‌المال خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: این میزان از رفع تصرف اراضی ملی در آذر ۱۴۰۲ از ید متصرفین اراضی ملی انجام شد.

وی بیان کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی و تلاش نیروهای یگان حفاظت استان در آذر امسال ۷۳ هزار و ۴۹۹ مترمربع از متصرفین اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۰ نفر از متصرفین اراضی ملی هم که به مساحت ۱۰۶ هزارمتر مربع را تصرف کرده بودند، در آذر ماه پرونده قضایی تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ ابوطالبی افزود: صیانت و حفاظت از انفال الهی و عرصه های منابع طبیعی از وظایف ذاتی یگان است و پیشگیری و مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های منابع طبیعی از ماموریت های اولویت‌دار محسوب می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان از شهروندان استان خواست هر گونه تخلف و جرم و حوادثی را که مرتبط به منابع طبیعی است از طریق تلفن ۱۵۰۴ و همچنین سامانه ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند تا یگان حفاظت به موقع رسیدگی کنند تا از خسارات جبران‌ناپذیر پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

استان سمنان ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۵۵ درصد را نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد آن را جنگل تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha