نگاهی به وضعیت راه‌های سمنان پس از یک شب برفی + فیلم

سمنان - ایرنا - طبق آخرین اعلام پلیس راه استان سمنان، پس از یک شب برفی، تردد در تمام محورهای مواصلاتی این استان برقرار است و طی ۲۴ گذشته هلال احمر استان نیز به ۷۵ خودروی گرفتار در برف و بوران با ۲۳۸ نفر امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی محورهای مواصلاتی استان سمنان شامل محور شهمیرزاد به فولادمحله و کیاسر، شهمیرزاد به چاشم در محدوده شهرستان مهدیشهر، محور چشمه علی به کیاسر در محدوده شهرستان دامغان شامگاه شنبه به دلیل برف و بوران مسدود بود و محور شاهرود به توسکستان و شاهرود به آزادشهر درگیر برف و بوران بود و تردد با زنجیرچرخ انجام می‌شد.

رییس پلیس راه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمام راه‌های استان در حال حاضر باز و تردد برقرار است، اما برخی محورها به دلیل برف و بوران شب گذشته لغزنده است و توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سرهنگ موسی بزرگی بیان کرد: محور شهمیرزاد به فولادمحله در محدوده شهرستان مهدیشهر و جاده چشمه علی محدوده دامغان به کیاسر از توابع استان مازندران به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است.

وی با تاکید بر همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروهای عبوری از گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر استان سمنان، افزود: محور شهمیرزاد به فولادمحله در محدوده رودبارک جاده لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط حرکت کنند.

وی اظهار کرد: رانندگان در هنگام تردد از ترمز ناگهانی در جاده‌های لغزنده به منظور پیشگیری از وقوع حادثه خودداری کنند و خانواده ها لباس گرم، سوخت کامل و مواد خوراکی فاسدنشدنی به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: بی‌توجهی رانندگان به جلو و واژگونی خودرو از عوامل مهم در تصادفات در جاده‌های سمنان است و هموطنان در هنگام تردد به نکات فنی و هشدارهای راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

کمک‌رسانی هلال احمر به در راه ماندگان برف شب گذشته

سرپرست هلال احمر استان سمنان نیز گفت: امدادگران به ۷۵ خودرو و ۲۳۸ مسافر گرفتار در کولاک و برف شب گذشته و بامداد امروز در نقاط مختلف استان امدادرسانی کردند.

حسین درخشان افزود: بارش برف شب گذشته و بامداد امروز در مناطق شمالی و شمال شرق استان سمنان منجر به مسدودشدن برخی محورهای این استان و گرفتاری خودروها و مسافران شد.

نگاهی به وضعیت راه‌های سمنان پس از یک شب برفی + فیلم

وی ادامه داد: امدادگران هلال احمر استان سمنان به ۶۲ خودرو با ۱۸۲ نفر سرنشین در محور شاهرود به آزاد شهر، پنج خودرو با ۲۰ نفر سرنشین در محور شهمیرزاد به چاشم، سه خودرو با هشت سرنشین در محور شاهرود به توسکستان، پنج خودرو با ۲۸ نفر سرنشین در برف و کولاک محور شهمیرزاد به فولاد محله امدادرسانی کردند.

سرپرست هلال احمر استان سمنان افزود: امدادگران هلال احمر پایگاه های خرقانی ، فولاد محله، کوهستان نیزوا و کوهستان جنگل ابر، در این ماموریت شبانه نقش آفرینی کردند.

هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای ابتدایی هفته

اداره کل هواشناسی استان سمنان با صدور هشدار نارنجی از بارش برف در ارتفاعات و سردشدن هوا در روزهای ابتدایی این هفته خبر داده بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اعلام کرد: با توجه به ناپایداری جوی، هشدار سطح نارنجی اعلام می‌شود که مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه است.

ایرج مصطفوی، نوع مخاطره در قالب این هشدار سطح نارنجی را بارش باران و برف و کولاک با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی و کوهستانی عنوان کرد و ادامه داد: مه‌آلودگی و کاهش دید به ویژه در محورهای شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی به سردشدن هوا طی روزهای شنبه و یکشنبه اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش محسوس دمای هوا بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد در استان به همراه وزش باد شدید در غالب نقاط به ویژه در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی، ناپایداری‌ و بارندگی ها در نقاط مختلف استان سمنان با حضور سامانه جوی قوی پیش‌بینی و به منظور پرهیز از سفر اطلاع‌رسانی شده بود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha