سه هزار گروه مردمی حمایت از کودکان و نوجوانان شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گفت: سه هزار گروه فعال مردمی در بخش ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این جامعه هدف شناسایی و از خدمات این نهاد بهره‌مند می شوند.

به گزارش ایرنا، فروهر معدنی روز شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این گروه ها به شکل مردمی با هزینه های شخصی ایجاد شده اند که در بخش های مختلف به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و حاشیه شهرها خدمت ارایه می دهند.

وی افزود: اکنون این گروه ها در سطح کشور شناسایی شده اند و برای گسترش فعالیت آنان مورد حمایت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قرار خواهند گرفت و از امکانات کانون برخوردار می شوند.

مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور تصریح کرد: کلاس های آموزشی در گام اول برای این گروه های مردمی برگزار خواهد شد که از جمله ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی، قصه گویی ، تئاتر و سایر موارد است.

وی تعداد مراکز ثابت و سیار زیر پوشش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در سطح کشور را یک هزار و ۴۰ مرکز ذکر کرد و افزود: ۱۷ میلیون کودک و نوجوان از خدمات مختلف این مراکز بهره مند می شوند.

وی افزود: باید تلاش کنیم در راستای عدالت فرهنگی و اجتماعی مخاطبان کودک و نوجوان در سطح تمامی نقاط کشور را زیر پوشش قرار دهیم که با توجه به کمبود مراکز و امکات و تجهیزات مقدور نیست.

فعالیت ۳۰۰ موکب کودک در اربعین

وی در بخش دیگری از سخنانش بر فعالیت کودکان و نوجوانان در حوزه معنویت و دینی تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ موکب کودک و نوجوان در سطح کشور تشکیل شده بود که در ایام اربعین میزبان برنامه های مختلف فرهنگی از جمله آن برگزاری آیین های مختلف، برپایی تئاتر، ایجاد تماشاخانه سیار، تولید دست آفرینه های فرهنگی و تولید محتوا در بخش های مختلف بود.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تصریح کرد: بیشتر فعالیت های ستاد اربعین ارایه خدمات اسکان و غذا است اما موکب های کودکان و نوجوان برنامه های فرهنگی ارایه خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر راه اندازی کارگاه های مهارت حال خوش زندگی نیز اشاره کرد و گفت: در زیر مجموعه این کارگاه ، هشت کارگاه از جمله کارگاه معنویت، شادی، بازی و سرگرمی ، نه گفتن برای قشر کودک و نوجوان در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در حال برگزاری است.

معدنی تاکید کرد: یکی از برنامه های کانون در راستای تقویت مهارت کودکان و نوجوانان برگزاری کارگاه های مهارت های اجتماعی است که در زمینه های مختلف برنامه به این قشر ارایه می شود که به توانمند سازی آنان منجر خواهد شد.

وی به تماشاخانه های سیار در سطح کشور نیز اشاره کرد و افزود: این تماشاخانه ها نیز با تولید محتوا در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح کشور فعال هستند که حتی تا دورترین نقاط نیز سفر خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha