معاون استاندار اصفهان: هم‌افزایی نهادها برای حفظ بقای سمن‌ها ضروریست

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اکنون برخی سمن‌ها در استان بدلیل برخی موانع قابل حل غیرفعال هستند، از این‌رو هم‌افزایی نهادهای اجرایی استان برای رفع نیازهای آنها ضروریست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز شنبه در جلسه تشکُل‌های مردم نهاد استان اصفهان در استانداری با بیان‌اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به بقا و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دارد، افزود: در این زمینه برای پایش سازمان‌های مردم نهاد در استان با هدف شناسایی و رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

جان نثاری افزود: سیاست مدیریت استان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد حذفی نیست بلکه بدنبال جذب افراد علاقه‌مند و متخصص برای راه‌اندازی سمن‌های پویا هستیم.

معاون استاندار اصفهان با بیان‌اینکه باور داریم «مردمی سازی» همواره راهگُشا بوده است، افزود: همه پایه‌های نظام بر مبنای همین الگو بنا نهاده شده است، بنابراین حمایت و تفویض امور به سمن‌ها باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: سمن‌ها مهمترین ظرفیت برای تقویت مشارکت مردمی است، از این رو وحدت رویه در برآورده کردن نیازهای زیرساختی آنها در استان ضروریست.

جان نثاری افزود: معرفی سمن‌ها و زمینه فعالیت آنها باید از سوی رسانه‌ها برنامه‌ریزی و تسهیل شود.

سازمان‌های مردم نهاد(سمن) تشکل‌های غیردولتی و غیرانتفاعی با اساسنامه مکتوب و مُدون هستند که بصورت داوطلبانه و بدون دریافت بودجه بعنوان نهادهای کارآمد و مکمل بخش دولتی به تامین اهداف توسعه‌ای کمک می‌کنند.

افزون بر ۲ هزار تشکل مردم نهاد اعم از خیریه و غیرخیریه در استان اصفهان فعال است که به گفته کارشناسان، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شهری و روستایی محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha