۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85517972
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فاجعه در کمین میزبانی تیمهای فوتبال گیلان

۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85517972
فاجعه در کمین میزبانی تیمهای فوتبال گیلان

رشت - ایرنا - رقابت های فوتبال لیگ‌های مختلف کشور خاتمه یافته و تیمهای فوتبال خود را برای حضور قدرتمند در لیگ‌های فصل آتی آماده می‌کنند اما شرایط در گیلان متفاوت است زیرا با توجه به نامشخص بودن وضعیت مالکیت برخی از تیمها، ورزشگاه‌های این استان نیز مشکلات زیادی برای میزبانی دارند.

به گزارش ایرنا، هم اینک برخی از ورزشگاه‌ها در گیلان همانند ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی برای میزبانی بازیهای خانگی ملوان در لیگ برتر همچنین شهید عضدی رشت و وحدت بندرآستارا به ترتیب برای میزبانی بازیهای خانگی داماش و شهرداری بندرآستارا در لیگ دسته یک کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجهند که در صورت عدم برطرف شدن این مشکلات، حق میزبانی از تیمهای گیلانی سلب می‌شود.

این در حالی است که فصل گذشته ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی ۲۶ مورد اشکال داشت که این امر باعث می‌شد تا میزبانی دیدارهای خانگی از تیم فوتبال ملوان گرفته شود اما همه مسئولان استان پای کار آمدند و مشکلات این ورزشگاه را مرتفع کردند.

با دستور استاندار گیلان، تمامی مسئولان ورزش، هیات فوتبال و حتی نمایندگان مجلس برای برطرف شدن مشکلات ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران تلاش کردند تا در نهایت ملوان بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه انجام داد و توانست با کسب رتبه ششم بهترین نتیجه تاریخ حضورش در لیگ برتر را کسب کند.

هم اینک نیز نامه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال به گیلان ارسال شده که طی آن ۴۹ ایراد برای ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی عنوان شده که به طور حتم این مشکلات باعث خواهد شد تا حق میزبانی از بازی های خانگی برای ملوان سلب شود.

از سوی دیگر فصل آینده باید رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک کشور نیز در ورزشگاه‌هایی برگزار شود که دارای زمین چمن طبیعی هستند اما ورزشگاه وحدت بندرآستارا فاقد چمن طبیعی است و به همین دلیل میزبانی تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در رقابتهای لیگ دسته یک کشور نیز به خطر خواهد افتاد و طرفداران ملوان و شهرداری آستارا نگرانند که میزبانی بازی های خانگی از تیمهای محبوب آنان سلب شود.

تجهیز و نوسازی بیش از ۵۰ مکان ورزشی هدیه دولت سیزدهم به ورزش گیلان

مقاوم‌سازی سکوهای ورزشگاه بندر انزلی تعیین اعتبار شد

با وجود مشکلاتی که ورزشگاه‌های گیلان دارند، هنوز تکلیف مدیریتی برخی از باشگاه‌ها همچون ملوان بندرانزلی و شهرداری بندرآستارا و نیز کادرفنی اغلب تیمهای گیلانی مشخص نیست و این امر سبب شده که همه طرفداران فوتبال در گیلان از وضعیت تیم خود نگران باشند.

مشکلات ورزشگاه‌ها با همدلی و تعامل برطرف می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص مشکلات ورزشگاه‌های استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته نیز ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی مشکلاتی برای میزبانی داشت اما خوشبختانه آن موارد با تلاش همه مسئولان به خصوص با درایت استاندار گیلان برطرف شد.

جهانبخش آرمان افزود: سال گذشته با ترک تشریفات از سوی اسدالله عباسی استاندار گیلان و پای کار آمدن همه مسئولان ورزش، هیات فوتبال و نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، شهرداری و شواری شهر طی تلاشی ۴۵ روزه مشکلات و ایرادات ورزشگاه انزلی مرتفع شد.

وی ادامه داد: تلاش و کار شبانه‌روزی باعث شد تا ورزشگاه در موعد مقرر آماده و نواقص آن نیز برطرف شود و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بازیهای خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار کندکه این اقدام هدیه ای از سوی دولت سیزدهم به مردم ورزش دوست انزلی بود.

آرمان خاطرنشان کرد: در این راستا، از طریق وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال و با یاری و تعامل مسئولان ارشد گیلان تلاش خواهیم کرد که این مشکلات برطرف شود و به همین دلیل طرفداران و هواداران نگران نباشند

وی بیان کرد: امسال نیز نواقصی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام شده که بی شک تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا این مشکلات هم برطرف شود و همچنان بازیهای خانگی ملوان در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی برگزار شود.

آرمان خاطرنشان کرد: در این راستا از طریق وزارت ورزش و جوانان و نیز فدراسیون فوتبال و نیز ظرفیت های استانی پیگیری می شود.

مشکلات ورزشگاه باید ریشه‌ای برطرف شود

رئیس هیات فوتبال گیلان نیز در خصوص مشکلات ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه مشکل ما فقط ورزشگاهها نیست و تیمهای فوتبال ما با مشکلات زیادی مواجهند که این موارد وقت و انرژی زیادی را از مسئولان هیات فوتبال و مدیران ورزش می‌گیرد.

قربانعلی الماس‌خاله افزود: سال گذشته تمامی تیمهای ما با مشکل مدیریتی، کادرفنی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مواجه بودند و فقط تیم فوتبال ملوان بندرانزلی مشکلی نداشت که توانست نتیجه بسیار خوبی را در لیگ برتر کسب کند.

وی اضافه کرد: اما پس از پایان مسابقات لیگ برتر، وضعیت مالکیتی این باشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و از سوی دیگر ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی نیز مشکلات زیادی برای میزبانی دارد.

رئیس هیات فوتبال گیلان ادامه داد: ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران چند مشکل بزرگ و اساسی دارد که باید ریشه‌ای برطرف شود از جمله آنکه فاقد پارکینگ است و مسئولان استان باید تلاش کنند با تعامل با سایر دستگاهها زمین های پیرامون این ورزشگاه خریداری شود و محلی برای پارکینگ احداث شود.

وی بیان کرد: هم اینک با کمک مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان پیگیر برطرف کردن مشکلات این ورزشگاه هستیم که البته برای برطرف شدن ریشه‌ای این مشکلات باید تمامی مسئولان استانی و شهرستانی کمک کنند زیرا علاوه بر مرمت و بازسازی سکوها این ورزشگاه باید از بن بست خارج شود.

فاجعه در کمین میزبانی تیمهای فوتبال گیلان

الماسخاله خاطرنشان کرد: به هرحال هم اینک پیگیری برطرف کردن مشکلات ورزشگاه هستی و با مسئولان فدراسیون فوتبال هم مذاکره داشتیم تا با کمک مسئولان اداره ورزش گیلان این مشکلات و نواقص ورزشگاه را به حداقل برسانیم.

احداث ورزشگاه جدید نیاز بندرانزلی

محمود رمضانی رئیس هیات فوتبال شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به نامه سازمان لیگ فوتبال مبنی بر ۴۹ مورد اشکال در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی اظهار کرد: در یکی از این موارد بحث استحکام سکوی شمال شرقی ذکر شده که این امر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: همچنین سکوی شمال غربی را نیز باید احداث کنیم که آن هم چند بار مسئولان استان و شهرستان قول‌هایی دادند اما هنوز ساخت سکو پیگیری نشده و فقط سکوی شمال شرقی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: بخش دیگری از ایرادات اعلام شده در خصوص جایگاه ویژه می‌باشد که باید کل این جایگاه در پوشش یک محفظه شیشه‌ای قرار گیرد و موضوعات دیگر نیز در ارتباط با سکوهایی است که در سمت اسکوربورد قرار دارد و یکی از اشکالات جزئی و قابل حل است.

رئیس هیات فوتبال بندرانزلی داشتن یک ورزشگاه جدید و بروز برای باشگاه ملوان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ورزشگاه فعلی در حال حاضر قدیمی و فرسوده است و از ظرفیت پایینی برخوردار است و با عملیات بازسازی در بهترین حالت از ظرفیت ۱۰ هزار نفر بیشتر نمی‌توانیم ایجاد کنیم، در صورتی که در مسابقات مهم با ظرفیت ۲۰ هزار نفری مواجه هستیم

رئیس هیات فوتبال بندرانزلی داشتن یک ورزشگاه جدید و بروز برای باشگاه ملوان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزشگاه فعلی، قدیمی و فرسوده و دارای ظرفیت پایینی است که با انجام عملیات بازسازی در بهترین حالت هم ظرفیت بیش از ۱۰ هزار نفر را نخواهد داشت در صورتی که در مسابقات مهم با جمعیت ۲۰ هزار نفری مواجه می شویم.

رمضانی با اشاره به اینکه در آغاز لیگ فصل گذشته ورزشگاه سیروس قایقران ۲۶ مورد اشکال و ایراد داشت، اظهار کرد: آن زمان که سازمان لیگ این ایرادات را گرفته بود همه مسئولان استانی و شهرستانی پای کارآمدند و طی حدود ۲ ماه نواقص برطرف شد. البته آن ایرادات ما را به سمت بهترشدن سوق داد.

وی با بیان اینکه بزودی طی نشستی موضوعات مطرح شده از سوی فدراسیون را در دستور کار قرار خواهیم داد، گفت: در جلسه‌ای که طی آینده ای نزدیک با حضور و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان شهرستان و استان برگزار خواهد شد این موضوعات را پیگیری کرده تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

با توجه به صحبتهای مسئولان اداره ورزش و هیات فوتبال گیلان، همه دست اندرکاران ورزش تلاش دارند، مشکلات ورزشگاه‌های استان را برطرف کرده تا همانند فصل گذشته شاهد انجام بازی‌های خانگی تیمهای گیلانی در شهر خود باشیم.

اما طبق نظر آنها مشکلات ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی باید ریشه‌ای برطرف شود تا برای سال‌های آینده نیز این تیم بتواند بدون هیچ مشکلی در دیدارهای خانگی خود در این ورزشگاه به میدان برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha